söndag 31 oktober 2010

Smygstart på veckan som kommer...

Idag har jag faktiskt jobbat. Smygbörjade och tog en kollegas söndag då han inte kunde. Helt ok. Det var bara 3 besökare på hela dagen så det var inte direkt något att göra. Som vanligt hade jag tagit med mig pyssel att göra men lusten infann sig aldrig riktigt. Vid kl. 1 nånstans blev jag dessutom helt klubbad eller nått. Supertrött. Höll på att somna faktiskt. Tur att Fröken J var med mig och höll mig vaken. Hon har ju sovit över hos moster inatt och gick därifrån ner till mitt jobb. Sen satt hon där bakom mig och lekte med alla små glasdjur som vi har.

När vi kom hem så åt jag lite mat och gick sen och la mig och sov i 2 timmar. Eller halvsov rättare sagt, jag hörde barnen hela tiden så jag sov ju inte direkt hårt. Mannen begav sig in till Gbg och gick på teater så jag var hemma med barnen ensam och jag brukar inte sova då. Nu är det ju så stora så de klarar sig en stund själva men jag brukar ändå inte sova men idag gick det verkligen inte att hindra.

Jag börjar bli lite trött på den här tröttheten. Kommer jag aldrig att bli normal igen??? Ska man vara så här trött?? Just nu inväntar jag mannen så jag kan gå å lägga mig igen. Dessutom mår jag pissilla. Suck...känner bara för att gråta två ton eller nått. Jaha, det är en sån dag idag kankse, tur att dagen snart är över då.

Å inte vann jag nått heller i utlottningen av fruktstänger... buuuuu...(skoja bara Lena, kunde inte låta bli :) att retas lite..). Undra just om jag ska ha en utlottning av något? Vad skulle det vara för priser då tro? Den där måste jag fundera på. Utlottningar är roligt avbräck i vardagen.

Nåja, that´s all for now folks!!

Kramen

3 kommentarer:

  1. Går du från 100 % sjukskrivning direkt till 100 % jobb? Det orkade inte jag. 3 veckors hel sjukskrivning, 1 vecka 50 % och sen en vecka när jag gick hem när jag blev trött, vilade och fortsatte jobba hemma. Tror min trötthet satt i 7 veckor eller nått. Det där med att bli klubbad känner jag igen. Bara som om nån slog en i huvudet, ena sekunden var man pigg, nästa helt borta. Försök vara sjukskriven lite till på halvtid om det går.

    Du som är kreativ kan ju lotta ut något du har gjort själv!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tröttheten hör nog till tyvärr.
    Det är bara låta naturen ha sin gång och skynda långsamt.

    Jag kan känna mig jättepigg för att timmen efter bara vilja sova.
    Det tar sig nog så småningom.

    Idag är jag dock öm och "bakis" efter gallstensanfallet så ikväll blir inga knop gjorda alls tror jag.

    SvaraRadera
  3. hej vad kul att jag hittade din blogg, själv opad den 18.e oktober, känner igen det där med illamående och trötthet, fy, men det skall väl ge med sig... skall läsa vidare :-) Kram

    SvaraRadera