söndag 17 oktober 2010

Vet inte riktigt vad jag ska sätta som titel på dagens inlägg. Har kännt mig ovanligt låg hela dagen. Det gjorde jag dagen efter op också. Ville bara gråta och be dr göra om op till det ursprungliga. När jag sa det till Dr. Jan så log han lite och sa att det är jättevanligt att känna så efter op. Undrar om det kan hänga i?? FÖr idag har jag bara vilat, sovit, ätit när jag ska och sen sov jag 1½timme och vakna ½5 och nu är jag jättetrött igen... Alltså ge sig nu liksom!! Jag har annat å göra än att sova bort tiden....

Har -som jag brukar på eftermiddagarna- uppdaterat mig i de bloggar jag följer och hittat massor av goda recept som jag tänkte testa i veckan. Äpplekräm till mellis, några kötträtter/grytor. Det är verkligen jätteroligt detta med att byta recept och snart ska jag lägga ut min absoluta favorit: Marokansk kyckling med Tabouleh, Hummus & grillat pitabröd. Bjuder på en bild till en början. Det är verkligen jättegott & lite juldoftande med kanel & mynta. Mmmmmm nu blev jag jätte sugen på detta.....

Jo, idag provade jag att dricka min favodryck Coca cola. Det gick bra, ja den var avslagen såklart men jag gillar iskall avslagen cola så ja... Men det var härligt att känna smaken av det igen. Lite lycklig har jag allt varit idag ändå. En annan sak jag kom på nu som jag är glad för är att min man hittade en låt som jag letat efter jättelänge. Jag tittar inte jättemycket på tv men om/när jag gör det så är det uteslutande på Animal Planet och de har alltid så himla bra musik i sina reklamtrailar till sina program och där är då en sån låt som jag bara ville ha. Själv har jag letat, gogglat och sökt men gått bet. Så kommer min man och vips så har han hittat den. Sen dess spelas Sia (som hon heter) och låter "Breathe me" väldigt flitigt på våra datorer. En jättebra artist som är unik i sin röst, musik & image. Underbart med ny musik!!

Kramen

5 kommentarer:

  1. heeej ! såg ditt bloggnamn inne hos JD- sveriges enda hopp, och tänkte ta mig en kik här inne. :P
    har du kollar in kristinasscrapbooking.se?
    det är en butik, en nätbutik, baserad i halmstad och drivs av en ung mamma och hennes man. :P
    massa kul grejer, och jag ska snart in dit o beställa en jääääkla massa, till julkorten och allt julpyssel som komma skall. :P

    ha det gott! kram annelie

    SvaraRadera
  2. Jag har haft turen att helt klara mig från "låga" dagar. När jag tänker efter verkar jag ha glidit igenom denna operationen på ett bananskal. Jag tänker inte längre på att jag är opererad, har blivit så van. Att avstå från sötsaker har blivit naturligt. Visst äter jag någon ruta riktigt mörk choklad när jag blir sugen, men inte för att jag är sugen på något annat. Ibland undrar jag om jag verkligen blev opererad... men med tanke på de dumpningar jag upplevde i början så är det väl bevisat. Nu för tiden dumpar jag väldigt sällan, och det är ju skönt. Vila allt du kan, i början var jag också fruktansvärt trött. Pigg i huvudet men trött i kroppen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du kommer ha dessa tankar och känslor från och till, det går över. Tro mig. Idag tänker jag inte så mkt på att jag är opad, förr var det de enda som figurerade i mitt huvud. Det blir en naturlig del av dig.

    Kämpa på

    kram

    SvaraRadera
  4. det blir mycket bad dagar i början, men du kommer över det, snart är du super pigg så du inte vet var du ska göra av all energi :D

    den där maten såg super god ut!
    läsk dricker jag också, funkar hur bra som helst. :) hehe
    (alltså när jag säger dricker menar jag inte varje dag, haha, har provat nån gång)

    SvaraRadera
  5. Hallojsan bruden! :) Ja du... så jag känner igen mig här... de första två dgr hemma efter jag kommit hem fr op så hade jag världens känslosvallar och jag bölade o bölade. Hur lätt känslig som helst. Är väl inte ngn direkt tuffing annars utan ganska känslig o så men det här var hormoner som var totalt ur spel kan jag delge dig. :) Nu är det bättre men vissa dagar är jag trött o depp men på något sätt ändå pigg då jag är ute och rör på mig en hel del då jag har hund.
    Ja det är toppen när man byter recpet med varandra. :)
    Åhhh COCA COLA... det är tyvärr tyvärr en favvo hos mig med.Och gud va ja har varit frestad men jag har fan låtit bli. Ja måste komma bort från mitt sockerberoende och det känns som om man är på värsta sockerboot campet :)
    Ska kolla upp den där artisten du tipsar om. Musik kan man inte leva utan, inte jag iallfall. :) Tack för din kommentar hos mig, det värmer!! KRAM M

    SvaraRadera