måndag 25 oktober 2010

Mat & sovklocka eller bara skitsnack...

Ja det är ungefär så som det är i mitt liv just nu och det är lika bra det för annars skulle jag glömma av att äta. Min mobil ringer 07.00, 10.00, 13.00 16.00 & 18.00 sen ska jag komma ihåg 20.30 själv vilket jag oftast glömmer.....???

Det är tiderna som jag äter på. Som flera andra GBopade så har vi en tendens att glömma av oss på helgerna och ja därav min mobila mat & sovklocka.
Jag tillhör den del av befolkningen som alltid glömmer. Jag har nog mellansveriges sämsta minne men jag jobbar på att bli bättre. FAST just nu har jag tagit en paus i det jobbet. Orkar helt enkelt inte. Är fortfarande trött i kropp & själ. Sämst är det på eftermiddagarna & kvällen och det spelar ingen roll om jag vilat på dagen är ändå dödstrött på kvällen. (Huvali hur ska det gå när jag börjar jobba....)

En annan sak jag märkt är att jag är såååå frusen av mig. Jag som ALLTID är varm av mig fryser numer om fingrar och tår som om det vore -50. Ibland undrar jag om man kan ha vantar på sig inne....kanske inte är en så dum idé faktiskt...

Och när jag ändå håller på... För nu måste jag bara fråga om det är nån mer som märkt av detta fenomen. Det är nämnligen så att det känns som om jag måste gå på toa hela tiden. Förr innan op så gick jag varje dag på toa (och då menar jag #2) men nu är det typ mer 1 ggr i veckan eller var tredje dag -vilket jag vet att det kan bli så efter op. Men detta med att känna att "fan nu måste jag nog gå" och så går man men det kommer absolut inget. Hallå!! Ska det va så??? Frågade Dr. Jan det när jag var på återbesök men fick inget svar då det var massa andra frågor också så den försvann av nån anledning...hm..

Men det är lite frustrerande och jag tänkte på detta som Malladelicius skrev i sin blogg (http://malladelicious.blogg.se/) om gasig i magen. Alltså min mage låter fortfarande som tredje världskriget - vilket den ALDRIG gjorde innan.

När jag tittade efter så såg jag att mitt blåmärke efter sprutorna ännu inte har gett med sig och nu är det ju 10 dar sen sista sprutan så det är mig ett seglivat blåmärke.

Och Lena: om man är inne på någons blogg och vill lägga till sig själv som följare av bloggen. Hur gör man då?? Har även försökt att få en lista i min blogg där det står vilka bloggar jag följer men trots att jag har försökt många gånger får jag det inte att funka. Vad gör jag för fel? (Allt antagligen...)

Ha en bra dag hörrni!!

Kramen

3 kommentarer:

  1. Först det tekniska: Att följa någons blogg gör du antingen via externa tjänster som bloglovin. Jag har helt hoppat detta då alla bloggar inte är anslutna dit och då blir det extra jobbigt om man skall gå på två ställen när man skall läsa inlägg. Jag använder Google Reader som är ett utmärkt verktyg. Att lägga till en lista med bloggarna man följer är enkelt: skapa en Gadget som heter Blogglista. Det du skall lägga till är RSS-adressen (gå in på bloggen du vill lägga till, klicka på den orangea rutan i internet explorer som betyder visa feeds (använder du en annan läsare finns säkert en liknande funktion), och den adressen du får då i adressfältet är den du skall lägga till). Du kan säkert lägga till den riktiga bloggadressen också, men då får du inte reda på när bloggen uppdaterades senast. Funkar inte detta får du gärna ringa mig, är inte hemma ikväll (våtväst) förrän efter kl 21.

    Nu till mat- och sovklockan som jag kallar det. Den jag köpte på Clas Ohlsson är ganska stor, men funkar OK. Här är länken till den:
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=143823979
    Funkar inte länken ovan så gå till www.clasohlsson.se och sök på Timer med minne. 219 kr kostar den.
    Och ja, magen bullrar som bara f-n. Nästan jämt! Kommer inte magen igång (du skall gå varannan dag åtminstonde) rekommenderar jag Laxoberal droppar som finns receptfritt på apoteket. Börja med 10 droppar innan du går och lägger dig, i ett glas vatten. Funkar inte det så tar du 12 droppar nästa kväll och sen en morgon så "smäller det till" :) Sen tar du det inte förrän du blir förstoppad nästa gång. Om man inte gör nr 2 så blir man gasig och svullen på magen, det är inte kul. Jag brukar må illa också.

    Lycka till med allt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Shit, fick skrämselhicka... fick felmeddelande när jag försökte posta kommentaren ovan och jag hade inte sparat den... Tack och lov att jag slapp skriva om allt!

    SvaraRadera
  3. Ser att Lena redan svarat på dina frågor, min motfråga ang din mage är: dricker du ordentligt med vätska? Annars kan man bli förstoppad av det, dessutom antar jag att du äter järntabletter som inte alltför sällan är taskiga mot magen i just förstoppande mening...
    Vänta med laxoberaldropparna...försök dricka först och röra lite mer på dig. Du är relativt nyopererad, det tar ett tag innan kroppen kommer igång med alla inre funktioner som tidigare.

    Min mage låter än idag efter varje måltid, trots att jag varit opad i snart 1 år...det är inte hela världen tycker jag personligen...

    Du kommer vara frusen ett tag, så är det när kroppen gör sig av med sina depåer och vi går ner i vikt. Jag fryser konstant och var precis som du alltid varm. Det tar ett tag innan det vänder...tyvärr. Men det är bara att bylta på sig.
    Är du trött ska du vila, du har ju som sagt genomgått en stor op invärtes även om du till synes endast har 5 små ut utvärtes. Det tar ett tag innan krafterna återkommer. Din kropp jobbar stenhårt på att vänja sig vid nya förhållanden. Lyssna på den och vila när det behövs. Du får dessutom i dig mindre näring än tidigare, det spelar också roll.

    Med andra ord är allt som det ska vara, inget av det du beskriver är onormalt för "sådana som oss" :)

    KRAM till fina dig

    SvaraRadera