måndag 25 oktober 2010

Om att krypa till korset...

Ja, idag fick jag nog. Nu går det inte längre. Något måste göras och det är nu. Nu i em fick jag, trots att jag egentligen inte vill, ta mina värktabletter igen. Ingen kräm (har försökt med tigerbalsam, Voltarengel...) i världen lindrar, inget jag gjort hjälper (vilar med benen i högläge, upp o stå, gå runt, masserar så gott jag kan själv, legat på spikmattan...). Jag har egentligen slutat med mina Diklofenak efter flera års bruk. Men jag har kvar några och numer brukar jag ta det stötvis när jag verkligen inte står ut mer och jag har ändå rätt hög smärtgräns vad gäller smärta.

Det är min förbannade rygg som värker igen. Nu är det dessutom riktigt illa. För vad jag än gör så gör det så ont att det till slut blir outhärdligt och vad gör man då. Eller jag ska nog snarare säga-vad händer då? Jo, lilla underteckand får råpanik!! Trots att jag har denna värken mer eller mindre varje dag och har haft hela mitt vuxna liv så blir just den där råpaniken inte lättare. Jag kan inte hjälpa det men tårarna bara rinner och vill aldrig ta slut. För vad gör man när det gör så ont...vad gör man?????

liten kramen

2 kommentarer:

  1. Hade också jätteont i ryggen efter min op, dels för att jag överkompenserade med kroppen när jag hade ont, spände mig när jag låg o sov för jag kunde inte ligga som jag brukade och inte heller vända mig som jag ville den första tiden. Sen påverkades jag "inifrån" då de blåst upp hela diafragman med gas under op'n och det spände på muskler och dyligt.
    Det går över, men ta dina värktabletter om det behövs. Men viktigast kom igång och rör på dig.
    kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh du...inte lätt. Jag förstår din känsla i det här men snälla försök att ta dina värktabletter. Min rygg brakade tyvärr sönder i lördags, jag trodde det liksom var slut på det här nu efter op men ikke. Det värker o värker o jag har oxå ont i höfterna och även i övriga kroppen. Men ja tar diko o vanliga alvedon. Är lite depp just nu och min blogg inspiration saknas som tusan.
    Stor och varm styrkekram fr mig till dig

    SvaraRadera