söndag 10 oktober 2010

En bra dag...

Dagen har varit lugn. Idag ringde min vän från Stkh äntligen. Vi har försökt få tag på varandra i snart en vecka och varje gång har vi liksom gått om varandra men idag ringde hon. Jättehärligt att höra hennes röst igen. Hon undra såklart hur jag mådde och haft det och vice versa. Hon har nyss fyllt 40 och jag missade ju hennes stora fest pga min op men det gjorde inte så mycket.
En op är en op och just den här gick före. Festa får jag/vi göra efteråt.

Hon pratade om att hon och äldsta dottern I (7år) skulle komma ner till oss i februari/mars och då kan vi kanske pyssla.....kanske???....hon har glömde bort för en stund vem hon pratat med tror jag bestämt. Det är klart vi ska pyssla. Fröken J & jag har redan börjat planera. Ska bli jätteroligt!!

Annars har dagen varit ok. Idag har jag mått bättre. Inte haft lika ont och jag tror nu att det är hostan som är boven i dramat. Har inte hostat lika mycket idag och då känns det bättre. Skönt. Hoppas nu hostan håller sig borta. för gott. "Yeah like that´s gonna happen..." Ja för stunden är det skönt ändå. Ska fortsätta ta Cociliana till natten ett par dagar till dock.

Imorgon ska jag väga mig första gången sen jag kom hem. Spännande. Dessutom måste jag en sväng inom jobbet för att chefen ska skriva under min "närvarorapport" så jag får pengar i månadsslutet. Har skickat in min sjukskrivning till F.kassan men ja, den lär säkert komma tillbaks. Har så himla lite förtroende för de så man blir mörkrädd. Men på det sätt de behandlar folk så får de skylla sig själva om folk hatar de. De har själva satt sig i den båten och nu får de fan styra den också. Till priset av oskyldiga människor...jag vet. Det är för jävligt. Nåja, jag hoppas ju såklart det går bra alltihopp och jag slipper tjafsa med de. Men av alla andra som gjort denna GBopen har jag inte hört nån som haft problem med F.kassan än så...ja...

Kramen

2 kommentarer:

  1. Jag fick min sjukpenning väldigt fort, men jag har inte haft något med FK att göra på säkert 10 år... Sen fick jag ju pengarna för op:en väldigt fort också, så mina erfarenheter av dem är bara positiva. Fasen vad du har skrivit mycket de senaste dagarna, eller är det jag som har varit dålig på att läsa? När jag ser över 100 olästa blogginlägg i min Google Reader slår jag bakut och läser inte ett enda, och de blir ju inte färre då... :) Kram å ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Ha inga höga förhoppningar till invägningen. Det finns tom en risk att du gått upp eftersom de pumpat i dig massa vätska via dropp innan o under op o sen är kroppen lite på stand-by efter operationen. Så raset lär dröja några veckor. Vill bara förvarna dig så du inte blir besviken.

    KRAM

    SvaraRadera