torsdag 21 oktober 2010

Skräddare Knopp syr och tar opp...

Jaha då sitter man här igen vid data och bloggen. Har inte skrivit på två dagar och det är nog lika bra det för här har varit lite deppigt. Tisdagen var allt skit, tröttsamt, jobbigt och dant... Och igår ja då var det väl lite bättre men jag har haft det jobbigt med att jag ständigt är så yr i huvudet. Dålig balans - det känns som om marken gungar under mig. Jag har varit illamående, hjärtklappning och on and on....

Kom till återbesök hos Dr. Jan igår och där fick jag förklaringen...snälla syster yster gå inte i taket nu... Dr. Jan frågade hur det var och jag svarade att "jomen det har varit en dans på rosor hela tiden" Då titta han på mig och sa: "Det tror jag inte alls på!" Sen förklara jag hur det kändes.
"Dricker du som du ska?"........nä...
"Tar du dina vitaminer och tillskott?"......nä....jag glömmer hela tiden...
Då sa han i väldigt myndig ton och titta strängt på m ig: "Det måste du göra. Det är väldigt viktig!"...ok!

Detsamma sa senare dietisten också. Hon tyckte dessutom att jag hade börjat äta riktig mat alldeles för tidigt. 1 november får jag börja med det. Ok, det var bassning från alla håll det.... (om ni lyssnar riktigt noga nu så hör ni min systers brutala vrål när hon skäller på mig nu. Jag känner hur det osar ända hit...jajajaja......)

Skämt å sido! Jag måste verkligen skärpa mig. Idag har det gått mycket bättre med allt. Drickandet, tabletter, vitaminer och maten. Mår fortfarande lite illa men det ger sig nog om några dagar.

Igår tog de dessutom bort agrafferna. SKÖNT!! Det mellan brösten har gjort ont det sista och blivit lite irriterat. Vilken befrielse att få bort de. Snittet precis ovanför navel är felläkt så det ser konstigt ut men sköterskan sa att det kommer att rätta till sig med tejpen som hon sen satte på så jag hoppas också det. Jag tänker ju i och för sig inte skämmas för alla mina ärr på magen utan bära de stolt och berätta om de för de som vill höra.

Sen har jag ju sytt 6 trasdockor och när jag skulle sätta fast hår på de så upptäckte jag att jag gjort fel. Sytt fel alltså så ja, det var ju bara att ta fram sprättaren och sätta igång. Inte roligt alls men det måste bli rätt och det blir mycket finare så här så ja, inget att tveka på egentligen utan bara att bita ihop och göra. Kan ju inte sälja konstiga dockor på marknaden.

Nu tänkte jag svara på en utmaning jag fått av två andra. Sånt här är roligt att förgylla höstmörkret med.

4 tvprogram som jag ser: (ser ju inte så mycket på tv men om jag gör så blir det följande...)
World Wild Vet - Animal Planet
Whale Wars - Animal Planet
Deadliest Catch - Animal Planet/Discovery
Vad blir det för mat - Matprogram med min favvo Per Moberg

4 saker jag gjort idag:
Uppdaterat mig i alla bloggar jag följer
Sprättat ut 6 trasdockor jag sytt fel.....(Astrist)
Rensat ut Fröken J´s kläder
Tvättat en maskin tvätt och hängt upp

4 saker som jag längtar efter:
Att få äta riktig mat
Att börja går ner i vikt
Sol, turkost vatten och sand mellan tårna
Att få börja plugga igen

4 saker på min önskelista:
Ett hus
Att min familj/vänner får vara friska
En Silouette (En scrappmaskin man kopplar till datan som skriver ut det du vill i olika matrial.)
Att få till ett riktigt bra manus

4 saker jag avskyr:
Att alltid ha ont i ryggen
Snö & halka
Folk som inte visar hänsyn, medmännsklighet
Skaparvakum (eget uttryck. När jag vill göra så mycket men det blir inget av det för jag blir liksom handlingsförlamad. Det är oerhört påfrestande och frustrerande.)

Jag har ju sett i era bloggar och vet att de flesta redan har gjort denna utmaning så därför skickar jag den inte vidare. Men har just du inte gjort den så varsegod!!

Kramen

4 kommentarer:

  1. Bara att följa doktorns order ;) Kram

    SvaraRadera
  2. lyssna på doktorn nu :) eller... jag började också äta tidigt, men jag mår bra ändå!
    fast vatten och tabletter är viktigt!

    jag äter inte 7 ggr om dagen, så jag har inge svårt att äta annat :P

    SvaraRadera
  3. jag äter 5-6 gånger om dagen, idag blev det 5.
    jag har inga som helst problem att äta choklad, nu äter ju inte jag några stora mängder, utan lite. men de funkar :)

    Okej, Bill är verkligen inte ful. Och hur vet du att Stellan är trevligast? Har du träffat dom alla? :)

    SvaraRadera
  4. Hallojsan mitt i kvällen och mitt i Idol!
    :)
    Jag har fullt fullt sjå att få i mig allt vatten, magen känns bara så himla svullen och jag har ont av vattendrickandet. Va fan liksom. :) Har enorma gaser i magen oxå, jag känner mig nyopererad så som dt var den 1 veckan då magen var full i gas o svullen som en jävla grisbuk. Ja ja.. gnäll gnäll på mig.
    Nu över till ngn helt annat, kul att läsa utmaningen. Det jag funderar på fast du behöver inte säga det men jag undrar, ska du skriva en bok? Du nämner manus. :)
    Och jag kan säga att jag kommer sno ditt egetkomponerande uttryck SKAPARVAKUM.
    Så jävla bra uttryck, är exakt likdan på den punkten kan ja tala om. Man blir verkligen så trött på sig själv.
    Nu ska ja sluta skriva, fingrarna bara smattrar på mitt tangentbord. :)
    Ha en fin helg!
    Kram Malin :)

    SvaraRadera