tisdag 12 oktober 2010

Trött, tröttare, tröttast...

//Detta blev verkligen ett klagoinlägg så orkar ni inte läsa så skit it faktiskt. Ibland behöver jag bara ösar ut mig och det gör jag bäst i skrivande form och ja, då blir det ju här i.//

Jag är verkligen trött. Ofta. Behöver inte göra många knyck förrän jag känner mig helt slut. Så nu när jag är sjukskriven så passar jag på att vila lite imellanåt. Har t.o.m sovit en timma på dagen både idag och igår men jag somnar utan problem på kvällen ändå för då är jag ännu mer trött.

Som nu t.ex - jag sov 1½ timme vid 12 idag men är nu jättetrött igen. När jag tänker på det så tror jag att det kanske är för att jag äter Dexofen. Men jag har ju bara tagit två tabletter idag. måste kolla på Fass senare och se vad det står men jag förstår ju varför sköterskan sa till mig att man ska inte köra bil när man äter Dexofen - jag sitter just nu still men det känns ändå som om hela rummet gungar. Ungefär som när man är på Stena båten och havet gungar ni vet...

När jag ändå håller på att klaga så kan jag ju nämna att jag imorgon ska åka till våran VC och be de kolla min tunga. Jag har ända sen jag låg på sjukhuset haft en beläggning på tungan och då pratar vi en vit heltäckningamatta. Så fort jag kom hem så var det fram med tungskrapan och det trodde jag skulle hjälpa samt det att jag sköljde munnen med SB12 (det hjälpte när jag pulvrade nämnligen). Men nu hjälper det inte så det är bara att stå ut tills jag började äta mat tänkte jag och stog ut. Nu då sa har det blivit lite bättre men något har ändå hänt. För jag har numer en tunga som är brännskadad. Jo faktiskt. Det känns precis som när man bränner sig på tungan när man dricker hett kaffe ni vet. Dessutom är det bara på höger sida och det syns var dessutom. Det är verkligen det märkligaste jag vairt med om. Få se vad de säger imorgon för dit ska jag.

Vad mer ska jag klaga på.....Jo jag har 8 blåsor i munnen. Tror ni dom hjälper till...

Ok klagomuren over and out!!

Kramen

3 kommentarer:

  1. Hej och välkommen till min blogg ;)

    Jag ska opas den 20:e är det tänkt men jag tror jag har gått ner för lite under flytet. Imorgon får jag veta...

    SvaraRadera
  2. Väldigt vanligt med svamp i munnen efter operationen, beror på allt flytande som man går på. Be att få recept utskrivet på det. Trötthet är vanligt med, men det kommer att bli bättre när du börjar att äta mera. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag sov middag i stort sett varje dag i 5 veckor efter operationen. Trötthet är vanligt, men det blir lättare och lättare. Kram

    SvaraRadera