lördag 30 oktober 2010

Halloween...


Får man verkligen som gammal människa - pensionär - ta ifrån barnen Halloween OM barnen nu väljer att gå ut och trick & treata??

Jag blir SÅ irriterad på folk som inte kan sin almenacka. Denna helgen är det Halloween. Söndagen den 31 oktober är det Halloween för att vara exakt. Och min dotter & hennes lillkusin hade bestämt sig för att gå ut och "Bus eller godis" ikväll hos min syster. Dottern ska även sova där. De hade klätt ut sig, sminkat sig och med stor iver begav de sig ut i kvällsmörkret för att ha roligt. Oturligt för de så knacka de på fel hus. För de som bor där upplyste flickorna om att det minsan inte är denna helgen utan nästa helg så de fick minsann inget godis. VA??? Men hur kan man säga nått sånt? Allvarligt? Jag har bara lust att åka dit, knacka på och upplysa de om att det är Halloween denna helg och nästa helg är det Allhelgonahelgen - våran svenska helg.

Alltså jag blir så sur på när folk tar ifrån barn ett äventyr. För flickorna ville inte gå vidare sen. De äldre flickorna tyckte det blev pinsamt och min lilla vart bara lessen för att de inte andra inte ville gå mer.

Jag är ingen fan av denna helg. Iallafall inte i Sverige. I USA när jag bodde där så var det stor fest. Alla klädde ut sig och det var inte bara till spöken, gastar och äckliga blodiga masker den ena värre än den andra. Här i Sverige har det urartat tycker jag och jag gillar inte det. Därför firar vi i min familj det inte. Men om barnen vill gå ut med sina kusiner så får de, och de får ha halloweenfest också. Och vill man inte ge nått godis så är det ok det med. Man behöver faktiskt inte öppna dörren och man behöver definitivt INTE snäsa av barnen på det sätt som hände nu. Skäms på sig gamla människor!!!! Moooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................
Annars så är jag äntligen klar med alla mina 15 dockor nu. Imorgon ska jag börja klippa till alla kläderna och sen ska de sys, dockorna ska kläs på och friseras och SEN är de klara och DÅ kommer det bilder i bloggen. JAg vet att det är några som är nyfikna på hur de ser ut och lugn bara, det kommer bilder men som sagt - när de är klara.
Nu ska jag knyta mig!
Kramen

6 kommentarer:

  1. Nej, så får man verkligen inte bete sig. För även om man inte gillar Halloween så behöver man inte förstöra för barnen, som sagt. Så tråkigt för dem. Jag är ingen fan av Halloween o jag blir hemskt trött på alla handlare som gör det till ett spektakel. Men vill sonen klä ut sig så så klart får han. Vi får se, eftersom det är idag.
    Åh, jag ser fram emot bilder :).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min son var ute och busade igår med sin kusin, de hade fått en massa pengar och godis vad jag fick höra. Sonen stannade över natten så jag får höra mer av honom idag. Tror nog att det är lite missvisande i år, för allahelgona och hallowen brukar annars intraffa samma helg, i år inte! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte snäsa av barn men jag avskyr denna helg. Det är nog bara för barnfamiljer tror jag. Dom pratar ju om man ska ta bort denna helg men för mig kvittar det.

    Vi hade ett par ungdomar som ringde på för några år sen, vi var helt ute och vimsade, hade ingen aning om att det var bus-helg. Vi fick ketchup i brevlådan.
    Tyvärr visste vi inte vems tonåringar det var för då hade vi gått till deras föräldrar och sagt väl valda ord.
    Eller sprutat senap hos dom ;)

    Nej, skämt åsido. Jag tror att många struntar i denna helg och därför inte har godis hemma. Så gör jag iaf, men vi har inte några som går omkring här där vi bor.

    SvaraRadera
  4. Dom kunde väl fått godis ändå, även om deras halloween är nästa helg.
    min halloween är också nästa helg, (trodde det var så?) men vi har gett godis till folk idag :) det var skoj! haha!

    tack för din kommentar :D

    SvaraRadera
  5. Brukar vara ganska skeptiskt med på sådant, men detta är helt seriöst, därremot om man går med i undersökningar därinne på sidan, ja då kan man få en massa försäljare som ringer hem till en så de brukar jag aldrig göra. Kram

    SvaraRadera
  6. Du skrämde just slaget på mig med din kommentar inne på min blogg: "Jaja, bättre lycka nästa gång."... Ditt namn var ju inte med i dragningslistan... missade jag dig? Går igenom kommentarerna.... DU HAR INTE TÄVLAT!! I alla fall inte i det inlägget där man skulle tävla, det är bara där jag har räknat... Så sorry, ingen vinst denna gången av naturliga orsaker!

    SvaraRadera