tisdag 26 oktober 2010

Tomtar & Dagboken...

Fick en förfrågan idag från min vän i Stkh: Kan jag göra en adventskalendertomte? Och då jag gillar sådana där utmaningar så gav jag mig genast in i tankeverkstaden. Hur ska jag göra? Hur ska den se ut? Ja jag visste hur den skulle se ut för det finns nått liknande på Panduro. Fram med penna, papper, sax och måttband. Efter ett tag kom jag på att om alla fickor ska få plats så blir det enorm - inte riktigt vad jag tänkt mig. På bilden i Pandurokatalogen så är den nämnligen inte så stor, men om man ska få plats med nått litet i fickorna så måste fickorna vara minst 10 cm....tänk, tänk, tänk.....
Jag tror att jag kommit på en lösning. Hoppas nu bara kompisen gillar min lösning.

Annars så har dagen inneburit att jag åkte till VC och vaccinera mig mot influensan. AJ den gjorde så ont. Var inte alls med på det för förra vintern så gjorde den inte alls ont. Jaja, skönt att ha det gjort. Jag har verkligen ingen lust att bli sjuk iår. Ska peppa mannen nu också bara så han tar den. för gör han inte det så kan ni ge er tusan på att när han får jobb så blir han sjuk. Det är ju liksom alltid så. För två år sen så låg hela vår familj fullständigt däckad hela julen. Inte kul. Dessutom så fick jag åka in akut på självaste julafton då jag fått en infektion i ett finger som vägra ge sig. Ja herregud vilken jul. Som sagt - tänker inte bli sjuk igen. Iallafall ingen influensa .

Just nu så längtar jag tills jag får gå å lägga mig. Idag kom den nämnligen ÄNTLIGEN. Dagboken. Ååååååååå, man blir som en liten unge på julafton varje gång den dimper ner i brevlådan. Man vill bara ta den där härliga kopp kaffen....(nu dricker jag ju inte det, hm, vad gör jag då tro......Aha, det får bli en cappucino.) Och sen kryper man upp i fåtöljen och läser allt som hänt sen sist. Denna gången har Anna haft den -typ, alldeles för länge- men strunt i det. Nu är den här!!!!! Kan inte alla gå å lägga sig nu så jag får läsa nångång!!!!

Kramen

7 kommentarer:

  1. jag ska inte vaccinera mig, tar inte en spruta i onördan :P haha

    SvaraRadera
  2. tack så mycket :) jag tar alla bilder själv, älskar att fota! älskar att det uppskattas också :D

    SvaraRadera
  3. Härligt att vara så pysslig :) Ljusstaken / hållaren hittar du på Cult design, gillar deras sortiment, denna fick jag av min dotter förra året. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad är det för dagbok? Har jag missat att du berättat vad det är? Annas dagbok? Hm... Nyfiken i en strut :)

    Jag kommer nog inte att ta sprutan i år. Gjorde det för första gången förra året, men då för att jag var i riskgruppen som extremt överviktig. Det är jag ju inte längre :) Gillar inte sprutor i onödan. Hoppas nu man inte drabbas...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med pyssel och utmaningar! Jag är på G och det kommer komma en hel del i bloggen framöver :)


    KRAM

    SvaraRadera
  6. Duktig du är. Jag pysslade massor förr, men jag har tappat orken totalt med det. Skulle gärna vilja göra det men nu vet jag liksom inte vad jag skall göra. Kram i regnet.

    SvaraRadera
  7. tack för dina ord :) jag skippar träningen ett tag till! men jag har vägt mig idag, kunde inte låta bli :D hehe! kram!

    SvaraRadera