fredag 8 oktober 2010

Tillbaks till verkligheten..

Idag ringde min mobil vid 10 tiden. Jo då var det ju Tommy Herr A´s lärare. Herr A hade varit med om en incident. Ok...

Ja enligt hur Tommy uppfattat det hela så hade tvåorna kastat ekollon på varandra när ettorna - bl.a min son- gick förbi och ville vara med. Sagt och gjort - sen stod de där och kastasde sten (?) när Herr A får en "cementsten" i huvudet. Ok....

Tommy sa att det var en sten men; "Herr A är noga med att säga cement och att han själv också var med och kastade sten" ok. Ja men då så...eller??

`Summa sumaron, de hade pratat om det hela och det är ju bra. Sen hade Herr A en bula i huvudet och lite ont i huvudet men det hade inte blödit och enligt Tommy som ändå sett en del så var det inget stort. Jag sa att om han blir illamående och får mer ont får de höra av sig igen så får vi hämta honom och åka in med honom. Tommy sa då att de skulle ha extra koll på honom under dagen.

Det lät ändå betryggande så vi la sen på och jag informerade mannen som rynkade på näsan. Ja men vad skulle vi göra. Det är ju bara att avvakta och se om de ringer eller ej. Än så länge har de inte ringt och vi ska snart hämta honom. Men klart är att han får stå över simningen idag och vila sig lite.

Annars har dagen varit blandad. Det går bättre med drickandet och jag har nu 15.30 fått i mig 900ml... ja jag vet. Inte jättemkt men det går hyfsat. Varje gång får jag säga till mig själv "det går bra, det blir bra. Bara lite till" ... Efter det här vill jag nog aldrig mer äta soppa. Är SÅ LESS på´t!! Dessutom har jag lite ont av min torrhosta som är jobbig men det går nog. Syrran var här i morse en sväng och tog sprutan med mig. Jag tog den själv fast hon heja på mig. Det behövdes och det var skönt att hon var här när jag skulle ta den. I det fallet har jag ingen hjälp av min man. Han är om ännu mer rädd för sprutor än vad jag är. Men det går nog bättre det också imorgon.

Nu ska jag vila för jag é trött och har lite ont. Sen ska mysa hela kvällen med mina små omkring mig!!

Kramen

3 kommentarer:

  1. Det dröjde ett tag innan jag åt soppa igen, men nu älskar jag kräftsoppan jag lagat 2 ggr. Däremot kommer det att dröja innan du ser mig äta en kokt potatis igen... Har väl ätit potatis 2 ggr om året sen jag flyttade hemifrån, men när jag gick på puré så blev det 2-3 ggr om dagen... Blä.

    Kram å kämpa på

    SvaraRadera
  2. Fy satan för soppa....jag har svårt för allt trögflytande än idag....

    Ett mål i taget så fixar du det.
    Ha en mysig kväll kramisar från mig

    SvaraRadera
  3. ordverifieringen tar du bort i inställningarna på bloggen, fliken kommentarer och så kryssar du nej i "vill du visa ordkontrollen för kommentarerna?"

    när du ändå är där kan du ställa in klockan också som visar tokig tid. det gör du på fliken formatering/tidszon där du väljer gmt +1.

    säkergetsfrågan du får hos oss får du när någon med bild har kommenterat. öppna internet explorers verktyg/internetalternativ fliken säkerhet och sen anpassad nivå. näst längst ner står något i stil med "visa blandat innehåll" som skall ändras till "aktivera". hoppas det funkar.

    kram

    SvaraRadera