fredag 8 oktober 2010

Sjukvårdsupplysningen nästa...

Ja det blev ju att ringa de till slut ändå. Jag ville veta om jag kunde ta lite Cocliana hostmedicin eller inte. Den är ju starkare än andra hostmediciner så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra.

Sköterskan visste inte heller. Hon tyckte jag kunde ju ringa Sahlgrenska för de hade ju öppet och skulle säkert svara. Jag skulle just säga att jamen det gör jag när hon bad om mitt personnummer. "Hm" sa hon "Du tillhör ju Kungälv....kan du vänta lite" Och jag vänta....och vänta.....och vänta...och trodde hon glömt av mig....vänta och trodde de kopplat bort mig när hon kom tillbaks i andra änden av luren och säger:

"Du jag ringde Kungälvs sjukhus och fick tag i jourläkaren. Han tyckte du kunde prova med 2,5 ml och om det gick bra kunde du ta lite till. Om inte så får du i värsta fall ont i magen men det går ju över."

Jag blev så glad!! Vilken människa!! Verkligen på rätt jobb. Jag tackade så mycket och hon önska lycka till.

Sen tog jag 1,5ml. Inget hände. Efter 5-10min tog jag 4 ml. och nu 10 min. efter har fortfarande inget hänt så jag ska snart ta en pytteslurk till. Sen kan jag förhoppningsvis sova gott inatt.

Just nu är jag glad över att det finns så vänliga & hjälpsamma människor som har det där lilla extra som betyder så oerhört mycket för en person i min situation ikväll.

TACK du underbara sköterska på sjukvårdsupplysningen!!

Kramen & go´natt

3 kommentarer:

  1. Hoppas du fick sovit inatt
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade samma upplevelse när jag ringde dit när S var så dålig.... hon en person jag aldrig träffat som aldrig träffat mig eller S ordnade ambulans och ringde K-älvs sjukhus och varskodde dom... Det kanske var denna underbara männniska som du talade med...
    Önskar jag kunde få tacka henne personligen

    SvaraRadera
  3. Bra att du fick den hjälpen du behövde och jag hoppas att hostan ger med sig. Kram

    SvaraRadera