torsdag 28 oktober 2010

Tradera & ösregn...

Här i min del av Sverige har det öst ner regn presic hela dagen. Inte så man har direkt lust att gå ut och jogga -som om jag nu skulle göra det frivilligt... Men idag bar det av ut ändå. Vi skulle till NP-teamet och träffa teraputen för ett samtal kring Herr A. Han har ju nu fått en diagnos och det är Autismliknande tillstånd. Vilket innebär att han behöver en hel del guidning i livet vad gäller vissa saker men inom "vården" så har han en "inte så allvarlig diagnos, men behöver ändå hjälp med vissa saker". Detta kommer att kräva en del av oss som föräldrar och av skolan.
Alltså är det något jag lärt mig så är det att detta är ett STORT område men MÅNGA hårfina gränser mellan de olika tillstånden inom Autism/ADHD/Asberger m.fl

En oerhört positiv sak vi fick reda på är att barn som Herr A som har problem med maten i skolan kan få särskild kost. Alltså mat som de gillar lite oftare än de andra barnen. Ska ta upp detta med rektorn. Enligt teraputen så ska det inte vara så krångligt alls. Och man brukar inte behöva intyg från NP-teamet heller... Då har hon aldrig träffat våran rektor...ska bli kul och se hur smärtfritt detta går. Ska bli mig ett sant nöje att röra om i detta...

Sen ska jag också mejla till hans fröken för nu ikcäll fick jag veta att hans klass hade gått ner till idrottsplan idag i ÖSREGNET och Herr A hade på sig sin jacka, oknäppt= dyngsur=förkyld! Alltså jag blir så jävla trött. Om man vet att det finns barn i klassen -vilket de vet- så får man ta lite mer hänsyn till de och säga till de/SE till att de får på sig sina regnkläder iallafall. Vad är problemet??? Suck...

Har funderat idag också på att beställa lite nya stämplar till julkorten och de andra sakerna som jag ska tillverka. Då slog det mig- Tradera. Så hej vad jag har budat idag och hej vad jag vann på 6 auktioner. Uppstämplade motiv. Jättemycket bättre än att köpa dyra enstaka stämplar. Jag och min kompis brukar ju i och för sig låna av varandra och när vi ses på våra cirkelträffar så stämplar vi upp lite cardstock hej vilt. Jättebra! och roligt!!

Fick ett bra tips av Soulsister. Skogstokiga. Gå in där och titta (vänder mig nu till min vän A i stockholm först å främst men ni andra kan gott gå in och titta ni med). Skogstokiga har en jättefin "kolla dina bröst" stämpel. Ja du fattar när du kollar. http://skogstokiga.blogspot.com/

Annars har dagen flytit (haha, där fick jag till det eller hur) på rätt bra. Har druckit bättre idag. Fick som brukligt skäll av syrran i gårdagens kommentarer...jaja, hon älskar mig jag vet det.
Dessutom så börjar det bli ordning på alla vitaminer och tabletter. Ingen dumping idag och det är ju bra. Däremot har jag inte fått sytt något alls idag. Frustrerande! MEN skam den som ger sig. Imorgon finns inget inbokat på agendan så finns heller inga undanflykter längre. Då ska det sys 8 dockor. Därmed basta!!

Kramen

5 kommentarer:

  1. Så trist att de inte säger till om klädseln i skolan, man kan förstå att de har många barn att ta reda på men det borde ligga på deras ansvar att åtminstonde sägfa till barnen att klä sig ordentligt. Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag börjar vara spyless på mitt flyt. Nu har jag idag ätit gröt istället för fil och det kändes utmärkt.
    Ska börja gå över till pure lite försiktigt.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. detta svenska väder alltså.. så tråkigt med regn hela tiden :S

    jag vill inte köra flyt mer, så glad att de är borta. nästan så jag inte ens vill äta fil, haha!

    SvaraRadera
  4. Bra att det går bättre med vätskan. Och glöm inte att vitaminerna och de andra medicinerna är VIKTIGA! Jag är jättenoga med mina och fick ju ändå "underkänt" på kalken. Måste ta 3 tabletter om dagen istället för 2. Kram och kämpa vidare!

    SvaraRadera
  5. Har en grabb som nu är vuxen med Asperger Syndrom vet att han inte känner kyla som vi andra. Han har T-shirt året runt, shorts länge. Så jag skulle råda dig att fråga om det här med jackan, så det inte är så att han tyckte det var varmt eller inte gillar sin regnjacka. Ett litet tips. Lycka till.

    SvaraRadera