lördag 23 oktober 2010

Spenderat mera...

Dagen har gått i slösas tecken MEN det var till barnen och det var nödvändiga saker så ja, det var egentligen inte så mycket att träta över, utan mer bara göra. Vi åkte till Backaplan och Stadium. Där hitta vi kängor till Fröken J i ett jättebra märke för bara 299kr. Nedsatta. Ibland ska man ha tur. Dessutom hitta vi stövlar till Herr A också det i ett bra märke för bara 199kr och fodrade dessutom.

Sen åkte vi vidare till Klädkällaren och där köpte vi overall till Herr A och termobyxor till Fröken J. Sen gjorde vi något som vi sällan gör. Tog en fika till barnens förtjusning. Jag skulle äta vid den tidpunkten så jag köpte en räksallad där jag åt bara räkorna & ägget. Tog kanske tio st och sen vågade jag inte äta fler. Mannen tog resten.

Sen åkte vi hem och jag fortsatte sy på mina trasdockor. Kom sen på, efter en diskussion med mannen, att jag nog ska göra 15 st allt som allt. Så jag klippte till 8 st till som jag ska sy imorgon. De jag har gjort hittentills är fina. I veckan som kommer ska jag börja sy kläder till de-vilket är det roligaste. Eller det som är allra roligast är att klä de och frisera de i håret. Göra frisyrer.... Hahahaha, jag blir nog aldrig för stor för att leka med dockor...hihihi...

Idag sa mannen att när han letat efter mig på Klädkällaren så kände han inte igen mig (?) för jag har gått ner så i ansiktet. Tror han ljuger...haha... Men ikväll sa han det igen så det är väl så han tycker. Varför jag verkar lite avvaktande är för att jag ser det inte själv. Jag har ju gått ner 17kg och ser ändå inget när jag ser mig själv i spegeln. Magen är fortfarande svullen & gasig tycker jag och mina jeans sitter fortfarande inte löst. Men det kommer väl antar jag. Får nog ha lite tålamod.

Nästa vecka ska jag börja träna igen på gymmet och det ska bli skönt & lagom kul. Träning är något jag verkligen inte gillar direkt men jag vet vad det gör för min kropp, rygg & hälsa så ja, jag får väl masa mig dit då. Mannen funderar på att följa med och det kan ju bli roligt. Han har stillasittande jobb och behöver röra på sig med så...

Nu är jag väldigt trött i huvudet så nu ska jag knyta mig och ladda inför morgondagen. Då står det Klassmys (med sonens klass) på schemat. Spännande.

Kramen

4 kommentarer:

  1. vill också åka iväg och köpa massa nytt!
    vill även börja träna igen, mår så dåligt :(

    SvaraRadera
  2. Lita på mannen din ;) Ja det tycker jag att du skall göra ta en tripp till Ullared och handla bara till dig själv :) Kram

    SvaraRadera
  3. Skulle vilja se dina trasdockor. Dom låter så fina liksom.

    Det är så kul att höra om dom som ligger lite före i nya-livet-som gbpopade.
    Jag kämpar ju ännu i soppstadiet men längtar till pureperioden. Köttfärssås och kokt abborre...mums..

    SvaraRadera
  4. 17 kg - det är Klart att det syns! :) Säger som Nett, lita på din gubbe. :))

    SvaraRadera