måndag 11 oktober 2010

Måndag = Invägning

Hitta en himla (hehe) rolig seriestrip för ett tag sen fast även hgst tänkvärd med tanke på dagens utseendefixering. Att det går så här långt får vi väl ändå inte hoppas...hehe Och när jag då är så himla Oteknisk så syns ju inte texten då men Sankte Per säger följande till tjockisen:

"Sorry. Du kommer inte in."
--------------------------
Jaha, då var det måndag igen. Och dagen då jag ska väga mig. Hade inga större förhoppningar faktiskt om att ha gått ner nått för jag har kännt mig svullen och inte kännt någon skillnad alls. Mina jeans sitter fortfarande lika tajt som förrut. Dessutom så sa Soulsister lite fint att det kan ta några veckor innan det liksom rättar till sig efter op.

Tack Soulsister också förresten för den upplysningen om att de blåser upp diafragman med gas vid en op och att det kan göra ont efteråt. Det behövde jag verkligen höra för nu kan jag släppa den oron jag haft inför det onda.

Invägningen då ´rå. Hur gick den....ja -5kg är väl inte så illa eller. Men fattar ni eller. -5kg!!! Det är ju inte klokt. Jag fick gå av vågen och gå på den igen för att se om det verkligen stämmde men det gjorde det. Det stod exakt samma siffror igen. blev lite chockad faktiskt. Men är ju såklart jättenöjd & glad. Smsa till syrran med en gång och hon ringde en stund senare och sa att: "om du ska gå ner i den här takten så blir det snart inget kvar av dig"

Nu är det ju så att jag fattar att man inte går ner 5kg varje vecka men när man gör det så är det ju extra roligt.

Idag är också dagen jag börjat äta mosmat. Så till lunch blev det kokt potatis, blomkål & lax. Jag mosade allt så fint det gick och sen åt jag. Jättegott!! Men vilket eldprov detta kommer att bli, att lära sig äta långsamt. Fick tipset av en kompis att lägga ner besticken imellan tuggorna och det är ett bra tips faktiskt. Men 1 dl mosmat ska då ta 20 minuter. För mig tog det en kvart...ja det är ju ioch försig nästan 20 min men ja. Det funka iallafall och det är ju bra.

Sen det andra är ju att inte dricka till måltiden utan ta det senare. DET är också ett eldprov som jag inte lyckades med. Vid två tillfällen tog jag en pytteknytteliten sipp vatten. Hur gör ni andra???? Och ni som är opade sen ett tag tillbaka, typ Nettan, Katarina, Lena och Sanna. Hur gör ni? Dricker ni som man ska göra direkt efter op eller kan man ta lite vin till maten. Säg att det finns hopp för det. Att man inte ska det nu i början det fattar jag med men nu är det så att det faktiskt funka att ta små sippar för att skölja ner det med så jag kanske fortsätter med det om jag inte får bassning av er då....

Annars innebar dagen ett besök till jobbet. Kunde snabbt konstatera att A jobba kvar på nåder av chefen. Han var inte nöjd men nästa tillfälle som hon stinker så åker hon ut sa han. Fattar inte att man inte kan erbjuda henne hjäll istället men det är ju inte min sak - tack o liv.
Efter jobbesöket så åkte jag å mannen och storhandla. Tänk vad konstigt men det känns så skönt varje gång man fyllt på förråden och denna gång var det extra roligt för nu får jag ju äta igen. Yes!! ja om än mos!

Ha en underbar dag allihop!!!

Kramen

6 kommentarer:

  1. Det är ju toppen ju :) Grattis!! Dricka till maten gör jag idag men måttligt. Kram

    SvaraRadera
  2. :) Grattis till dina 5 kg!
    Jag gjorde min op den 27/9-10 så det är nu 2 veckor idag. Har Måndagar som vägdag och man blir så jävla lycklig alltså. Man går av och på vågen flera ggr. :)
    Har lyckats med 7.2kg på mina 2 veckor. :)
    På Torsdag skall jag börja med min pure föda. Spännande.
    Ha en fin vecka!
    //Malin

    SvaraRadera
  3. Så skönt att läsa att du mår bättre och att du har börjat med mat nu. Det är SÅ befriande! :-))
    Superbra med fem kilo dessutom!! Men förbered dig på att det kanske kommer att stå stilla ett tag framöver. Det har det gjort när ett tag nu. Det är tydligen rätt vanligt i början.
    (...men sen jag ju korkad nog att väga mig varje morgon också och DÅ ser man ju inte så stor skillnad!)

    Det där med att dricka till maten och äta på en tjuga har jag också problem med. Jag äter det mesta på en kvart också och jag tar småsippar av vatten till maten.
    Såg att Nett dricker nu, men ni andra, gör ni också det? (JAg hakar på Scrapmosters fråga.. :) )

    SvaraRadera
  4. Å Grattis grattis 5 kg är ju underbart!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. grattis till alla förlorade kilon, jätte kul när dom försvinner :D

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad kul att ha hittat någon som är så tätt inpå min gbp op med.. Så vi är lite "synkisar"!!
    Jag opades den 6 oktober 2010 på SH av dr.Loogna.
    Jag har gått ner 13 kilo på 12 veckor nu vilket jag tycker är "lite"! Jag vet att det inte är det men man jämför ju med dom som rasar ner 25 kilo på 2 mån!
    Jag vet att man inte ska jämföra samt att jag har helt andra förutsättningar. Jag är stelopererad i ländryggen men har stor nervskada som orsakar konstant värk tyvärr, så jag rör mig knappt samt att jag äter många olika mediciner därav en som göra att man går upp i vikt..
    Men jag kämpar på!!
    Hur mycket har du tappat mm?!
    Kika gärna in i min blogg om du vill!
    Kram på dig
    Malin

    SvaraRadera