lördag 16 oktober 2010

Blandad dag...


Idag var första sprutfria dagen. Tog min sista spruta igår och det kändes så himla skönt. Tog sammanlagt 11 st och det helt själv. Det trodde jag aldrig att jag skulle våga, jag som är så himla spruträdd men nu är det gjort.

Annars så har det varit en riktig höstdag. Kall, klar och tröttig. Vet inte vad det är med mig men jag är banne mig trött hela tiden. Försöker vara ute varje dag men det är ungefär vad jag orkar med. Tror att det har med att göra att jag fortfarande inte fått in några bra matrutiner. Måste verkligen jobba mer på det. Så efter middagen idag så la jag mig på sängen och gjorde ett nytt schema

07.00 - frukost
10.00 - Mellanmål
13.00 - Lunch
16.00 - Mellanmål
18.00 - Middag
20.30 - Kvällsmål

Tror att det kan funka. Enligt det schema jag fick från jsukhuset så ska jag dricka 1,5dl mjölk innan frukost. Vänta en halvtimme och sen äta en halv knäckemacka med smör & pålägg. Så är det även innan lunch & middag. Hur har ni det??

Jag tror jag skippar den där drickan innan maten för jag gör så¨att jag sippar i mig 2-3 sippar vätska till maten. Jag vet att man inte ska men det är inga stora mängder och hittentills så har det funkat.....tror jag. För när jag nu skriver det så kommer jag på att det är nått som händer efter jag ätit. Det stockar sig liksom i halsen och jag känner mig bara konstig. Kankse är det minidumping? Kanske borde låta bli att dricka till maten iallafall....hm....

Alltså det är verkligen det svåraste efte denna open. Det är det faktum att man kan ju inte dricka ordentligt längre. Och jag saknar verkligen det. Att få ta stora klunkar och dricka ett halvt glas kallt vatten i ett svep. Jaja....

Nu ska jag lägga mig och lösa lite korsord!!

Kramen

5 kommentarer:

  1. oj, jag dricker alltid vatten till maten.. rätt mycket dessutom :O det kanske inte är bra?
    jag känner ingenting konstigt, inge ont i magen eller så.. men vet inte?

    SvaraRadera
  2. Japp, det är dumpning. Det känns som ett lock i halsen. Sluta dricka till maten! Nu 4 månader efter op kan jag dricka precis efter, men inte till maten. Inte bra att dricka till maten, den rinner ner för fort, och du får inte plats med maten du skall äta. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men precis så är det för mig med och fan detta med att inte få dricka till maten det är verklgien svårt alltså att inte få.
    På mitt schema så står det att man dricka ska jag göra tidigast 30 min innan el efteråt.
    Maten min puré alltså det bara stokkar sig i min hals oxå, känner att det bara guppar upp och ner på mig i magmunnen. Kanske äter jag för snabbt eller inte, tycker inte att jag gör det då jag verkligen tänker på att måltiden ska ta minst 30 min. Men men...detta kanske blir bättre o bättre för varje gång.

    En sak kan ja säga dig att en stor eloge till dig som har klarat av att ta dessa sprutor. Är precis som du där, gillar INTE sprutor o nålar o sånt där äckel. Skulle INTE klarat av detta så när jag fick beskedet när jag skulle skrivas ut att jag inte behövde dessa sprutor så var lyckan total kan jag tala om. :)
    Så wow till dig alltså.

    Ha en fortsatt fin Söndag och en bra vecka.
    VI ALLA GBP op e helt enkelt BÄST!! :)
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Skönt att slippa sprutorna, jag gick på sprutor under min sista graviditet, 6 veckor innan förlossning och 6 veckor efter förlossning och det var ingen höjdare, jag fick sådana utslag oxå.

    Själv fick jag inga restriktioner ang mjölk före frukost, hade jag fått det hade jag inte druckit det ändå. Det enda ggr jag har mjölk så är det i mat, och kaffe.

    Många viktopererade upplever att man blir väldigt gasig och dålig av för mycket mjölkprodukter.

    Japp, det var findus tacogratäng, fick en gratispåse av findus och den var helt okej att äta för att vara färdiglagad mat ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att slippa sprutorna. Se till att försöka vänja dig vid att inte dricka till maten nu till en början...du behöver all mat du kan få i dig nämligen.

    kram

    SvaraRadera