onsdag 13 oktober 2010

VC nästa...

Idag åkte jag & mannen till vår VC där jag fick träffa Dr. Kerstin. Hon var väldigt trevlig och lyssnade till min historia. Sen var det lite roligt för hon blev intresserad när hon hörde att jag gjort en GB op och frågade en massa...?? Har jag aldrig varit med om faktiskt men det var posetivt för det ingjuter hopp för läkarkåren om att alla dr inte är tråkiga & dumma. Ja men det vet ju varenda en som är/varit överviktig att om du söker för halsfluss så har du det för att du är tjock. Ja det fick jag höra en gång. Det var på en av de här dagarna när you dont mess with me today!! och han fick sig en sån utskällning som jag aldrig tidigare eller senare heller för den delen gjort. Jaja, idag vart det bra ändå.

Dr Kerstin tog en titt i munnen och "Ojdå så här ser ut" TYP!! Hon hade ingen svårighet att förstå det här med att det gjorde ont. TACK!! Fick nån medicin som jag ska ha i munnen så länge jag kan och sen svälja. Den ska jag ta 4ggr/dagen i 4-6 veckor....VA??????

Jaja, jag gör vad som helst bara det går över. Men saken är den att man får inte dricka förräns en timme efteråt. Hm, o jag som dricker konstant. Vet inte riktigt hur det ska gå men jag får väl försöka...vissa saker är lite knepiga faktiskt. Men som sagt - det ska nog gå bra. Allt går.


Sen var jag inom distriktssköterskan, ville hon skulle lägga om mina "förband" men se det ville inte hon och jag kan förstå henne när hon förklara varför. Man byter gärna inte om man verkligen inte behöver och det är om förbanden blir blöta - då måste man ta loss de och byta. Jaja, då får det väl bli så. när jag sen var på apoteket så köpte jag ändå fler förband för de jag fick av sjukhuset är slut. Så nu kan jag byta om det behövs. Vilket jag gjorde härom dagen. Och då upptäckte jag en sak (jag iochförsig misstänkte men inte visste säkert) att under förbandet mellan brösten så var det två "hål" istället för ett så Lena jag har också 6 hål. Tjoflöjt!! :))


Nu sak jag klippa till trasdockor.

Kramen

2 kommentarer:

  1. får fortfarande magont av att se stygn :P haha

    tack så jätte mycket snälla du :D

    SvaraRadera
  2. Vad brett det ena var! Mina har läkt så fint utom de 2 översta som är lite "höga" (sticker upp lite). Synd att det är de som inte är så fina, för jag misstänker att jag "blir av med" de andra 4 vid en framtida bukplastik. Men jag bär mina ärr med stolthet! Jag är STOLT över att jag har tagit tag i min egen situation och gjort något. kanske därför granntjejen fick sig en liten utskällning idag (se min status på Facebook)... KRAM

    När skall du förresten på återbesök? Du åker ju förbi här då, kanske vi kan ses? Jobbar ju, så det kanske inte går...

    SvaraRadera