torsdag 14 oktober 2010

Är det inte det ena...

...så är det det andra. När man tror och tycker att en sak lagt sig, ebbat ut, tagit slut så kommer nästa. Jamen är det inte typiskt så säg.

Just när min tunga verkar så smått återgå till sin normala färg och den brinnande känslan avtar mer å mer så tänkte jag: "Fy tusan vad skönt äntligen lite lung å ro", men nää, då är det nått annat som dyker upp. Jaha, vad är det nu då?? Jo proteindrycken jag fick med mig hem från sjukhuset. Tyckte att den var god på sjukhuset så dietisten betällde hem till mig. Många. Suck...

I förmiddags när jag skulle ta den igen, efter viss bävan, så fick jag kvälvningar av den. Det är sant. Nu är det ju så att jag spyr inte. Har gjort det två gånger i mitt vuxna liv och tänker inte göra det igen MEN den är så himla ÄCKLIG!!! Vad ska jag göra? Finns det nått annat? Fick tipset av Soulsister att äta mer protein. VIlket jag gjort idag men ska man köpa proteinpulver kanske? Jag vet att vissa gör det. Jag vet inte vad man gör med det, men man blandar det kanske i nått. Tipsa mig gärna för här går jag bet.

Kramen

3 kommentarer:

  1. Skönt att tungan är bättre, det är oftast svamp i munnen som gör att man tappar matlusten. Jadu, dessa drycker, de smakar skit efter ett tag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har ju hittat ett proteinpulver som är jättegott. Dahlblads Whey Class + med vaniljsmak. Naturell yoghurt, lite lågkalori aprikoskräm, 20 g av detta pulver blandas, och smaken blir jättegod. Smakar vaniljyoghurt. Har inte försökt mig på smaksatt yoghurt, behövs inte med denna kombination. Vill inte äta den smaksatta då den innehåller massa socker. Idag när det är fredag och vi får frukost på jobbet, så tar jag mina 20 g och lägger i en shaker tillsammans med lite äppeljuice, skakar och dricker. Också gott. Det pulvret jag har hittat finns som provpåsar på Life. Köp och testa!! Det andra pulvret jag köpte både smakar och luktar apa, gick inte att äta. Men detta är mums! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Köp inte för stora förpackningar av proteinpulver för vi tycker alla sååå olika. Fråga om de har provpåsar. Nu till en början så håll dig till de pulver/shakes osv du har kvar från pulvringen, det räcker just nu. Ät ägg, fisk, keso/kesella det är bra proteinkällor för dig nu och även sen. Vänta med att köpa proteinpulver.
    Det kan också vara så att din smakupplevelse är förändrad i och med svampen...även om många av oss aldrig mer vill se en proteindryck i resten av våra liv...liksom har svårigheter att äta soppa...av förklarliga anledningar.

    Kämpa på, en tugga i taget o en dag i stöten.

    kram

    SvaraRadera