lördag 2 oktober 2010

Klänning med släp = Klart!

Jaha, då har jag äntligen blivit färdig med den där klänningen som jag sytt på hela helgen. Eller ja, hela dan igår och halva idag. Fick ju en beställning på en klänning med släp i valfri färg till M´s lilla 4åring, men när jag tänker på det så tror jag hon fyller 5 faktiskt. Nåja, den blev jättefin och jag tror hon blir nöjd lilla T. Ska be M ta kort som jag kan få så jag ser hur den ser ut på lilla T. Bilderna här kom inte riktigt till sin rätt men ja....mannen tröttnade på att hålla den - vad kan jag säga...???....

Imorgon ska jag göra färdigt godaste vännen i Stkh present. Måste montera den bara. Hade tänkt köpa nått på mässan också idag men ja det vart ju inget besök där så jag får nog vänta lite till. Det är ju inte så att jag har haft tid på mig....Jag suger verkligen big time på att komma ihåg saker...





Här är en dataljbild av rosen på ärmen. Finns en på varje ärm så klart och en mitt fram.





Släpet är sytt som ett förkläde där banden "träs" runt om magen via hällor och korsas mitt fram och tillbaks i hällorna för att sedan avslutas i en rosett mitt bak.


Släpet kommer inte riktigt till sin rätt här men ja... Hoppas få en bild med 5åringen i klänningen ganska snart så...
Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar