fredag 8 oktober 2010

Onsdag 6 oktober

En jobbig natt till ända. Har sovit till o från mellan 1-6 imorse. Hade krypningar i benen och ont i vänster skuldeblad. Tillslut var jag tvungen att sätta mig upp, gå upp och röra på mig. Men det gick inte över. Annars mår jag ok. Kissar som jag ska och drickandet går bättre o bättre. Imorse drog de ena kanylen så nu har jag bara två kvar. YES!!

Dr. Jan var här nyss och han tycker att det går så bra så han undra när jag ville åka hem. Ville jag stanna tills imorgon så får jag det. Vilket jag gör. Känns tryggare med en natt till här ifall det skulle hända nått. Nämnde det här för Dr. Jan med att jag mådde lite dåligt igår och inte ville vara med längre. Då log han lite fint och sa att de tär jättevanligt att man gör det 1-2 dagar efter op. Det var skönt att höra. Sen är det ju också så som han sa. Detta här är ju för att du i längden ska få ett bättre liv, att du ska orka mer, leva längre och må bättre och det har han rätt i. Det får man inte glömma även om det är lätt ibland när man undrar vad man gett sig in på.
Senare idag ska jag få träffa dietisten också. Ska bli spännande å se vad hon har att säga. Nu vill jag bli av med kanylerna!

------------------------

Så har dietisten varit här. Hon var jättebra. Det kommer att ta tid att komma in i allt det här känner jag. Från att slänga i sig maten på tio minuter till att tugga varje tugga väl & länge, ta små portioner i munnen. Inte dricka och äta samtidigt. En måltid = 20 minuter...ok... tveksam till det men visst. Ja för annars blir det ju dumping och det vill jag definitivt inte så det är bara att vänja sig. Men det ska nog gå.

Nu har jag också fått duschat och är helt kanylfri. Skönt!!! Ska bara få till att ta den där sprutan själv nu också. Idag gick det bättre men vi får väl se hur det går imorgon när jag ska ta den själv. Huvali....

Kramen

1 kommentar:

  1. Det blir bättre, fast jag fick höra 30-40 minuter. Nu för tiden tar det inte så lång tid att äta, kanske 15 minuter. Kan dricka direkt efteråt men inte några stora mängder, kan fortfarande inte dricka samtidigt som jag äter. Tugga noga är viktigt, märker av det om jag äter t.ex. kycklingspett som jag åt idag. Det är hårdare än kycklingen jag lagar, och tuggar jag inte noga så dumpar jag direkt. Men man lär sig av sina misstag!!

    Kram

    SvaraRadera