måndag 18 oktober 2010

Bättre...

Måndag = vägning. Med spända fötter steg jag på vågen imorse. Då funkar inte vågen. VA?? Den är ju ny. Kanppt använd. Jag blir så trött. Ska försöka imorgon bitti igen men funkar den inte då så får jag köpa en ny. SÅ frustrerande!!!

Annars har dagen varit rätt ok. Det är så tacknämligt med alla kommentarer man får för det är då man inser att man inte är ensam om sina tankar. Känns skönt!

Idag hittade jag så äntligen min symaskin igen och fick sytt lite. Håller på att göra 8 trasdockor som nu börjar ta form. Härligt bara det! Var ute en sväng och handlade lite mat och sen hem och gjorde Katarinas berömda kyckling & bacongryta. Den blev STARK - my god vad stark- men god. Och Fröken J hon åt som bara den liksom mannen. Herr A fick Ravioli som vanligt.

Jag har en fråga från en annan BGopad. Degistive kex. Kan man ha de som mellanmål med ost på?? måste de vara sockerfria?? Nån som vet. Sen finns det nått som heter Corny en slags muslibar utan socker, 70 kcal per 20g bar. Det låter ju som en bra grej men vet nån??

Nu ska jag göra en kopp te och krypa upp i soffan och se på kanal5 för en gångs skull och vaddå?? Jo Ullared så klart. Den är så rolig den serien, även om jag önskar att det vore mer bakomrepotage. Om lagret, alla lastbilar som kommer med varor hela tiden och ja allt det.

Kramen

8 kommentarer:

  1. Digestive kex testade jag, men jag tyckte inte att det var bra, blev bara för mätt på dem och konstig, nu så här lång tid efteråt så kan jag äta det :) Kram

    SvaraRadera
  2. Haha ja hoppa högst är en underbar film! Åh vad jag har saknat den, hoppas den hinner komma denna vecka bara :)

    Ang. digestive kex, ingen aning, tycker inte om.
    men däremot har jag provat salta kex, hur gott som helst, och funkar superbra.
    brukar ha på såndär bonjour smet ;) mums!

    SvaraRadera
  3. Tack för input, det är jag som är den andra op:ade. :-)
    Jag hittade sockerfria Digestive på Maxi och blev jätteglad, för jag åt aldrig det förr, men nu kände jag att det kanske inte är så farligt att äta ibland. ..och är de då sockerfria är det ju bara en bonus.

    SvaraRadera
  4. Förresten, vad var det i kyckling/bacongrytan?

    SvaraRadera
  5. Vilken otur med vågen. De verkar leva sitt egna liv, de där sakerna. Hoppas att den tar sitt förnuft till fånga o vill leva lite till. Flitig du är som syr trasdockor. Skall du vara med på någon julmässa el något el säljer du dem på annat sätt?

    SvaraRadera
  6. Blev det en ny våg idag tro ? Jag hade strul med vågar innan, men beslutade mig sedan för att ha den i sovrummet istället för badrummet. Sedan har det funkat :) Kram

    SvaraRadera
  7. Nya batterier kanske?

    Du har en utmaning att hämta inne hos mig.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Attans.. det verkar som jag var för sent ute med utmaningen. :))

    SvaraRadera