onsdag 10 november 2010

Lite upp och lite ner...

...lite hit och lite dit. Alltså min syster yster har fått ett diskbråck på halsen nu - som om hennes liv inte har haft tillräckligt med avigsidor. Men då innebär det att hon knappt kan gå, definitivt inte sitta och ligger mest när hon inte är uppe och går omkring med sina kryckor. Jag tycker så synd om henne för jag vet hur j-a ont det gör. Jag opades själv för det 1996 och ja, det är ingen roligt eller trevlig procedur varesig innan eller efter.

Nu är det ju så då också att hon har två döttrar - mina älskade "äldsta" barn och de har diverse saker för sig, typ som häst, hund, handboll, studier, båda flickorna har remautism vilket innebär sjukhusbesök på div. avd... Och när inte mamma kan köra så ja, då köra lilla moster sina darlingar hit o dit. Idag var vi till Östra sjukhuset där den lilla skulle få sin vaccination. Jag var ledig idag så det passade ju bra då.

Jag skulle ju egentligen sy idag då men ja, ibland blir det ändrade planer. Jag har sytt lite ändå. Tror jag ska vara ledig på fredag också för då är det inget inplanerat.....än...


Idag fick jag också min beställning från Panduro så snart ska det göras knådas fram små semlor och kakor som ska bli örhängen. Det ser jag fram emot. För om jag ska vara ärlig så börjar jag bli lite trött på att sy dockor/kläder nu. Fast så är det alltid. Det är ju inte så roligt att sy varesig dockor eller kläder. Det roliga är att sätta ihop de. Klä dockorna och fixa till de. Det kommer jag att göra på lördag tror jag, sen säljer jag de för 1500kr st!!!

Nä, skoja bara! Så dyra blir de inte men 300 kostar de. Jaja, skit samma. Nu ska jag gå och knyta mig.

Jo, föresten. Fick en jätterolig nyhet idag. Min goda vän Ma ringde mig idag för att höra hur jag mår och hur det går. Jag berätta allt och sen undra jag hur det går för henne. Hon har funderat på att göra en sån här op också och var för en tid sen på ett infomöte om detta. Då visar det sig att hon ska upp till Sofiahemmet och göra sin op på tisdag i nästa veckan???!!! Jag blev så glad å hennes vägnar. Fasen vad roligt!! Ska verkligen peppa henne och heja på!

Nu är det tack & godnatt som gäller...

Kramen

5 kommentarer:

  1. Skall bli kul att se bilder på dina alster!! Hoppas det ordnar sig för syrran snart, inte kul att ha så ont.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen en pysseltjej :). Skall du göra semmelörhängen? Alltså, hur smått o pilligt verkar inte det då? Beundrar alla som fixar sånt.
    Stackars systern. Skall hon opereras el får hon vänta ut det? Det verkar ju vara väldigt olika på det när det gäller diskbråck.
    Kul med din kompis. Då håller vi tummarna för henne på tisdag :). Hoppas att hon blir lika nöjd med SH som jag är.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft en sorts diskbråck, fy fan för behandlingen jag fick alltså :O'

    kul att din vän också ska göra :)
    (fast alla gör ju, haha)

    SvaraRadera
  4. Hej på er syster yster här: Tack för omtanken, Nej jag ska inte opereras och ja jag har ont och ja jag ska vänta ut det. Men idag känns det lite bättre förutom att jag tror att höger höft "låst sig".
    Semleörhängerna ska vi ha på oss på lördag då vi ska sälja dockor för fulla muggar det ska bli kul jag kommer att vara där så länge jag orkar.. allt för dig syrran!!!!!

    SvaraRadera
  5. Vad trist med din syster, låter inget vidare. Men vad du grejar och donar, du är riktigt pysslig du. Kram

    SvaraRadera