torsdag 4 november 2010

Love my brother...


Idag är det precis 1 månad sen jag opades. Skål för mig!!! Tiden har gått rätt fort tycker jag allt. Vad har då egentligen varit svårast?? Ja det måste ju vara drickandet. Att komma upp i dessa 1.8 l per dag som jag ska men aldrig gör. Suck... Men jag kommer nog upp i 1 l om jag har tur och numer känns det ok. Sen är det ju maten. Nu har jag börjat äta vanlig mat igen och det är så himla trevligt & gott. Alla smaker som man nästan glömt. Jag gjorde hummus á la mig idag för första gången sen innan pulvertiden och det var SÅÅÅÅÅ gottt!!!!! Det går bättre o bättre med maten tycker jag också. Har lite svårt att planera mina mellisar men ja, frukten räddar mig och det är tur. ÄR det nån som har bra tips på lätta luncher/mellisar så släng in de i kommentar båset. Tas tacksamt emot!!

Idag kom också äntligen min storebror oxh hans lilla tjej R på besök. De har varit på väg hit nu i tre veckor men vi har fått ställa in/det har inte passat...ja... Men idag kom de. Tur var väl det för vi hade köpt en liten prinsesstårta till fikat. Han fyllde nämnligen år förra torsdagen så vi tänkte fira honom lite.

Jag missade ju då fikat - kanske lika bra det, jag kan fortfarande inte dricka kaffe o tårta? ja... nä!, för syster yster ringde och skrek nått i telefon om att hon behövde cykloF från apoteket, mat i magen och ett korsord och cola så ja... det var ju bara att ta lilla bilen och dra iväg till apoteket, köpa McD, korsord & cola och sen hem till henne och dumpa allt där. Nu ska det tilläggas att den stora systerdottern åkte med och hjälpte till så jag var inte totaly alone. Måste då tillägga att syster yster är så nära att få diskbråck som det bara går och har megaont= inte så värst rörlig=sängliggande=kommer ingenstans alls. Tycker så himla synd om dig sis och är det nått jag kan göra så gör jag det. Det vet du!! Love...

Väl hemma hos mig så la jag mig på sängen en stund och hade en trevlig pratstund med brorsan. Just innan de skulle åka hem så visade jag min våg för honom. Jag berättade för honom om vad jag gjort och att den nu var paj. Han sa lite försynt "testa med att ta ur batterierna och sätta i de igen" så det gjorde vi och - nä det hjälpte inte. Han stod på den, vände den upp o ner och sa nått om en knapp på undersidan som han tryckte på och VIPS så funka den. LOVE MY BROTHER!!!

Jamen är det inte typsikt så säg. Bara så där. Jaja, jag blev jätteglad för nu slipper jag köpa en ny våg - den här är ju ändå ny. Och imorgon ska jag väga mig igen. Det är tre veckor sen nu så det ska bli intressant. Vill inte väga mig nu ikväll då jag alltid väger mig på morgonen i bara mässingen, så ni får allt hållas på halster tills imorgon...knappt så jag kan själva men aaaaa....icke sa nicke. Imorgon blir det allt.
Kramen


5 kommentarer:

  1. Spänningen är olidlg, ser ju på dig att du gått ner nu ska vi få det bevisat också...
    visst är han en klipa, våran lite förvirrade storebrorsa. Det liksom bara löser sig när han tar tag isaker och ting...bra att ha en sådan bror lite. tack syrran för att du ställer upp ja detta är inte kul ska du veta om allt går brorsans väg så är min väg för djävla krokig med många uppförsbackar men skam den som ger sig. Älskar dig verkligen puss

    SvaraRadera
  2. grattis till en månad! riskakor är gott att ta :)

    nja man ska nog ta det lugnt med fjortisheten va? man vill ju inte framstå som vem som helst :P haha!
    kram!

    SvaraRadera
  3. *väntar på viktuppdatering* ;)

    SvaraRadera
  4. Det är bra med syskon för det mesta ;)

    Mellanmålstips har jag massor!
    äggröra, omelett, knäcke med köttpålägg/ägg o makrill, keso med smak(min favorit är päron/vanilj)eller mosa i lite bär eller banan, en näve nötter och lite torkade bär, fruktsallad, kesoplättar, ja, jag kan fortsätta hur länge som helst..bara fantasin som sätter stopp för dina måltider.
    kram

    SvaraRadera
  5. Inte får jag i mig mina 1,5 liter som jag ska heller.

    Kommer jag upp i en liter så är det himla bra. Jag har börjat dricka med lite större klunkar för att hålla på och sippa lite smått kommer man inte upp i några mängder tycker jag.

    Sen är det jobbigt när jag är törstig. Då skulle jag vilja dricka ett helt glas vatten men det går ju itne. Det är jobbigt det med.

    SvaraRadera