måndag 15 november 2010

Mina trasdockor...


Här är de äntligen på bild. De är dessa jag jobbat med så intensivt de senaste två veckorna. För att förstå varför det tagit så lång tid att göra så är det för jag gör allt själv. Inget färdigköpt här inte.


En kompis till mig undrade lite hur de kunde komma sig att de kostar 300 kr...jaa...

Kanske för att först så klipper jag ut de efter en mall, broderar ögon, näsa, mun. Syr ihop de, ziczacar runt om, stoppar de med vadd. Syr ihop. Mäter upp håret. Klipper till det och syr fast håret för hand på huvudet. Klipper till alla kläder, syr ihop de. Dekorerar kläderna. Syr på blommor, rosetter & knappar. Gör skärp & förkläden. Klär på alla dockorna och sen fixar jag till frisyrer. SEN är de färdiga. Och sånt tar tid när man inte har en veckas ledighet....så fick den kompisen svar på frågan. Sorry men jag var tvungen.
Här kommer nu iallafall bilder och är det nån som vill köpa en så hojta till. De är perfekta som julklapp, doppresent, födelsedagar etc.
Säg bara till (beskriv utförligt) den du vill ha så fixar jag det!!
Nu är det ju så att jag inte bemästrar detta med datorer, lägga in bilder och ja allt det där så bilderna och texten kommer lite hipp som happ men det får ni stå ut med helt enkelt....

Kramen

4 kommentarer:

  1. Men gud så söta, får du många sålda ? Borde du få med ett sådant fint handarbete :) Kram

    SvaraRadera
  2. Äntligen :). Sååååå jättefina :). Tyvärr tror jag inte sonen uppskattar att få en i julklapp *hihi*. Men jag funderar så det knakar just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina Inger! Nu har jag bara en påg som inte leker med dockor o alla omkring mig har också pågar...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Å vad fina! 300 kr är inte alls för mycket, det är ju mycket handarbete som ligger bakom! Kram

    SvaraRadera