fredag 19 november 2010

Om att ha SÅ fel ibland....

Igår åkte jag och mannen en tur till Ullared för att inhandla julklappar till barnen. Jag hade planerat det så bra. Jag sa till mannen att vi åker dagen innan man får barnbidraget för då är det nog minst med folk....öh...jag var nog ensam om den tanken..... typ INTE!!!

Alltså det var SÅ MYCKET folk. När vi kom dit så var hela parkeringen full och vi fick ställa oss där vi aldrig stått förrut. Sen gick vi i och för sig rakt in - alltså ingen kö in - men mannen fick lite lätt panik innan vi ens hunnit in. Och väl inne - ja då fick jag nästan panik. Jag har aldrig i mitt liv varit med om så mkt folk där inne. Det gick inte att komma fram i vissa gångar. Det liksom bara tog stopp. Vid ett tillfälle så ropade en anställd "kan ni vara snälla att gå framåt". Jamenlyckatill liksom...

Vi ställde vagnen och gick runt och hämtade det vi skulle ha och gick tillbaks och la ner i vagnen. Det funka hur bra som helst. Men my god, vad jag inte vill att det ska va så mkt folk där nästa gång jag kommer ner. Att det är folk ja men det vet man ju och så men detta var löjligt. Vart man än vände sig så hörde man "åh förlåt" "ursäkta mig" "ingen fara" "oj, javisst".

Vad som är märkligt är att hur svettigt & trångt det än är - så är ingen otrevlig. Alla vet hur det är och man liksom accepterar det. Hade man gjort det i Nordstan?? Knappast. En trevligare personal får man dessutom leta efter. Alltid tillmötesgående trots att folk river å sliter i de och frågar till höger å vänster. Trots att de packar upp så stannar de upp, pekar var det ligger som du efterfrågar och visar. Nordstan hade sagt "Fråga de i kassan jag packar upp!" Hallo?? DET är sånt som gör att man bara älskar Ullared.

Och nu läste jag i Ulla (deras tidning) att de ska bygga tjejstugor med extra många speglar och utrymme/bäddar. Tror ni att jag ska hyra en sån stuga till sommaren ihop med en kompis eller två??? JAAAA!!! Dags att börja spara redan nu. Det ska bli så skoj och jag ser redan fram emot det. Eller vad säger du sis???

Ok, så hur gick det nu då? Ja förra året när jag var där nere så hamna jag på en dag när allt Lego var slut och då min son bara önskar sig detta så ja... Iår however- så fanns allt Lego kvar och mer därtill. Jag tror nog han kommer att bli nöjd och mamma rätt trött för det kommer att ta tid att bygga ihop allt men va tusan, det är ju halva nöjet och vi är ett bra byggteam jag & Herr A.

Till Fröken J hitta vi däremot inte mycket. Mannen bestämmde sig för att köpa det vi vill ha till henne hemmavid istället. Sen åkte det med massor av blockljus (ska stämpla på de som jag sett Soulsister göra. Ska bli roligt att prova detta då det blir jättefina saker. Fick ju dessutom idag då beställa lite nya stämplar på Stämpelfabriken - som det kan bli....) Sen fick vi nya köksgardiner. Måste sy om de bara för det var 2 längder och jag vill ha en kappa i köket. Men det är ju lätt fixat så det blir inga problem, särskilt inte sen jag köpte ny fin spets idag som jag ska sätta på.

Vad köpte jag mer...örh, vi menar jag ju.....jo, 4 röda kaffemuggar, 2 småskålar, lampskärm, ny handväska till mig (min har gått sönder -vilken otur???!!!!) 2 juldukar och ja, Kan man åka till Ullared utan att köpa plastpåsar??? Nä, så det gjorde vi ju och lite annat.

Väl hemma så var det ju till att snabbt stuva undan allt för mannen var tvungen att hämta ungarna från fritis med en gång så ja.... Sen var vi helt slut båda två och bara låg i soffan och pusta ut. Trötta men väldigt nöjda.

Man kan inte annat än älska detta underbara ställe!!!

Kramen

7 kommentarer:

  1. Har svart dig inne på min blogg :)

    Nu över till ditt inlägg:

    Jag är såååå grymt avis på att du varit på Ullared. :) Jag tillhör ju då den eliten som ännu inte i mitt liv har varit där. JO Det är typ SANT!!! :) Men men så är det.
    Jag har tidigare tillhört dom personer som INTE INTE INTE INTE velat åka dit pga folkmassorna osv. MEN... men ju mera jag tänkt på det det senaste året kan ja tala om att jag VILL VERKLIGEN ÅKA DIT!!!! Det är typ en av mina drömmar :) MEN... ingen vill åka med mig i min bekantskapskrets... o ja det är oxå sant. :) De e helt dumma i huvet enligt mig :)
    Det där med att åka dit har blivit en slags mognads grej :) Kan kanske ha att göra med att jag närmar mig the 40 and FAB, va tror du? :))

    Nåväl...skit samma om detta.. ni verkar ha haft en bra dag trots alla människor osv och det är jag glad över. Pusta ut och sov gött o sött!

    KRAM M

    SvaraRadera
  2. åh vad roligt med ullared, vill också dit!
    men håller med dig, äckligt mycket folk, man vill bara ha stället för sig själv :D

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med Ullared :). Men när det är så mycket folk är det lite jobbigt. Jag brukar ta några timmar på em/kvällen, är så bra nu när de har öppet till 20 :). Då brukar det vara lugnt. Men nu så här inför jul är det mycket folk när som verkar det som. Grattis till att ha fått handlat en del av julklapparna iaf :).
    Jag vill också testa det där med att stämpla på ljus.... Men det blir så himla dyrt när man inte har några som helst saker för att göra det.
    Ha en härlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar också Ullared, it rules!

    SvaraRadera
  5. Jag vill också åka dit, men inte när det är så mycket folk, då får jag panik. Tyvärr är jag så beroende av andra eftersom jag varken har bil eller körkort... men jag hoppas att någon i min närhet skall dit någon gång :) Jag hade faktiskt aldrig varit där före januari 2009, men under förra året var jag där 3 ggr. I år har jag inte varit där (än?). Ha det skönt! Kram

    SvaraRadera
  6. Älskar Ullared :) Har den t-shirten med ;) Kram

    SvaraRadera