måndag 12 juli 2010

50 dagar kvar

Idag är det 50 dagar kvar tills jag ska opas och jag längtar. T.o.m tills jag ska börja pulvra..nåja, det lär gå över ganska snabbt när jag väl börjat...

Idag är det också bara två dagar kvar tills det här von Trier projektet är slut för våran del. Ska bli skönt att släppa det och få lite semester sen. Jag jobbar till onsdag och sen två dagar på mitt andra jobb sen har jag semester i tre veckor. Det ska bli SÅÅÅ SKÖNNT!!!

Jag tänkte ta barnen ut till havet och bada några dagar, inte för att jag känner för att exponera min kroppshydda som jag helt öppet numer skäms för. Det är lite konstigt det där. För jag har verkligen aldrig skämts för att jag varit tjock. Aldrig. Jag har heller aldrig blivit mobbad för det. Jo en gång i skolan när det börja en ny kille i klassen, han sa lite dumma saker men det där redde vi ut och sen vart vi bästa kompisar istället. Tänk om alla mobbningsfall slutade så lyckligt ändå...jaja..

När min man träffade mig, ja han valde ju inte mig för att jag var smal direkt om man säger så. Jag var ju inte så tjock som nu men det har han aldrig sagt nått om tvärtom. Fast efter två barn och massa god mat så känner jag själv att nu är det nog och det ska bli så härligt att äntligen få det gjort. Mitt liv är just nu liksom "on hold". Det är sen det börjar...

Kramen

1 kommentar:

  1. Tror jag det att du längtar, jag längtade i hela 2 år och 2 månader ;) 50 dagar går fort skall du se!

    SvaraRadera