fredag 23 juli 2010

Mammakväll hos P...

Igår kväll n'r vi väl kommit hem och jag fått snyggat till mig lite så gick jag över till min goda vän P. Jag sa till mannen att jag nog inte skulle bli så sen och att jag skulle ta en taxi hem så slapp han hämta mig... P bor typ 100m ifrån mig och mannen så lite fint att "ja, det är ju mer krypavstånd hem"...

Väl hos P så var S där också och de satt och åt tapas när jag kom. Jag som då sagt att jag börjat pulvra - vilket jag ju bestämmt mig för att göra 10/8 fullt ut - drack jättegod Ramlösa med ny smak (kommer inte ihåg namnet) och såg på när de åt. P undrade om jag ville ha en tallrik och det ville jag ju inte....Eller jo det gjorde jag efter en stund. Jag har alldrig ätit tapas och det var verkligen gott. Plockmat är min melodi....

Sen satt vi där och avhandlade alla tänkbara ämnen. Skola, våra barn, sex och samlevnad (typ lite), sorgerna i våra liv och alla våra glädjeämnen.

En helt igenom underbar kväll med underbara vänner. Jag är lyckligt lottad som har de i mitt liv. De betyder så mycket för mig och ger mig tröst att gå vidare när livet känns svårt. Låter stort jag vet men det är faktiskt det. Stort och enkelt. Det behöver inte vara så tillkrånglat, komplicerat och överdådigt. Det lilla är ofta det största och för mig är det det som räknas. Jag vet att de alltid finns där om jag behöver de och de vet att jag alltid finns om de behöver mig.

DET är vänskap på hög nivå mina damer & herrar!!!

Älskar er båda P & S!!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar