fredag 16 juli 2010

Vad vet jag...

...vad som händer i andras hus & hem. Men när frun - som gick bärsäkargång här ute på gatan härom dagen - idag åkte in med ambulans. Då slås man av de tankarna. Vad vet jag? Vill jag veta? Det är ju bara tragiskt alltihop.


Min man kom in till mig och sa att de nyss hämtat henne. Bar ut henne på bår fullständigt väck och med massa filtar om sig med en tydlig konstig upphöjning på magen....Pappan i familjen i bilen bakom ambulansen. Äldste sonen i tårar på trappan....


Och man undrar ju. Vill gärna erbjuda sig att "om det är nått jag kan hjälpa till med så säg till". Jag är sån som person, kan jag göra nått så försöker jag hjälpa till. Men nu, jag drar mig för det. Vågar inte, låter det bero. Kanske lika bra det. Samtidigt ska man ju hjälpa sina grannar, medmänniskor. Men jag tror och anar att det ligger mer bakom som inte syns och det får vara där i bakgrunden. Jag vill gärna hjälpa men definitivt inte stjälpa...


Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar