fredag 16 juli 2010

Man får skylla sig själv....


Då vi har en högst begränsad trädgård så blir ju storleken på barnens badpool därefter. MEN det är en pool och den är bättre än ingen alls en varm svettig dag efter en hel dag på fritis. Så när barnen kom hem, blåste vi upp poolen (med fotpump...), fyllde den med vatten...och låt mig säga så här. När det gäller att fylla på vatten i en pool så är det inte bara att koppla på slangen på kranen och vrida på kranen = vattnet rinner lugnt & fint genom slangen UTAN SÖL & RINN och ut i poolen.

Hos oss, så får man ta slangen, köra ner en tratt i den. Ta bort handtaget på duschen och sätta den slangen ner i tratten. SEN vrider man på kranen och låter vattnet rinnna sakta & fint ner och ut i poolen. Jo pyttsan. Jag sitter på lilla IKEA pallen vid badkaret och håller i tratten och håller fast duschslangen ner i tratten medan vattnet stänker åt alla håll och kanter vilket resulterar i en dyngblöt mamma. Och ja, jag vet att det finns en koppling som man kan sätta fast så att man kan koppla på slangen på kranen direkt. Men jag lovar, alla de kopplingarna har jag liggande i förrådet och INTE EN ENDA AV DE FUNKAR!!!

Men en dygnblöt mamma innebär glada barn. Och glada barn innebär en glad mamma så jag gör det gärna.

Efter typ 5 timmar var det dags att gå upp. Herr A hade blå läppar och darrade när han kom upp och torkade sig, tog på sig pyjamasen och försvann. Borde anat oråd redan då, men jag tog tag i Fröken J och såg till att hon fick på sig nattlinne. Då kommer mannen in surmulet och mumlar nått om att Herr A badar igen. Med pyjamasen på. Ok....

Jag gick ut på balkongen och och jodå, mycket riktigt Herr A har hur kul som heslt i poolen med sin gröna pyjamas med fjälltryck på och en stor dinosaurie på tröjan. Han såg ut som värsta grodan med värsta simhuden mellan benen. Jag hämta ju såklart kameran och under den tiden det tog och jag kom ner så hade ju Fröken J också hoppat i - men va tusan. De hade skoj, och jag med!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar