fredag 16 juli 2010

Wiiiiiii

Idag slutade jag tidigare och då åkte jag och mannen och köpte ny damsugare och Wii. Vi har pratat länge om att de ska få ett Wii. När vi sen fick tillbaks på skatten i år både mannen och jag så bestämmde vi oss på studs. Vi köper Wii för de pengarna.

För våra barn är verkligen värda det. Hela hösten, vintern och våren har varit så knaper att vi inte kunnat göra nått eller kunnat köpa nått extra. Så nu när vi kunde så var det liksom ingen tvekan. Det kostade ju trots allt en del men det var värt varenda krona när vi såg barnens miner.

Vi hämtade de efter fritis och hade lagt Spelet vi köpt extra mellan deras bilstolar. Fröken J hängde vid min dörr som seden sig bör. Surmulet undrande "vad ska vi göra nu?" "kan vi åka o bada?" "an jag leka med nån?" Mannen sa lite fint att "nä jag ska jobba med nått speciellt när vi kommer hem" Fröken J vart besviken men då hade Herr A sett spelet. Tatt det i sin hand, spärrade upp ögonen och sprang runt bilen gapandes "Vi har fått Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"

Ja behöver jag säga vad de gjort nu på eftermiddagen/kvällen.... Men som sagt - det är de värda!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar