fredag 9 juli 2010

Hur man samlar pappapoäng...

Herr A är hungrig så mannen sätter på korv & bröd till sonen. Sen ringer mobilen (behöver jag tillägga att just nu är det TOKmycket med alla statister hit & dit att jobba med). Jaja, mannen tar samtalet och går in till sig. Jag är superförkyld eller nått och ligger och typ vilar på sängen samtidigt som jag försöker lösa en desperat önskan om hjälp som tycks gå om intet. Det här med att inte räcka till samtidigt som man själv inte mår toppen är inte alltid helt enkelt.

Nåja, önskan löste sig till slut och helt plötsligt öppnas dörren och ut kommer mannen. En snabb rush in i köket. "Men herregud"

Jag tror att nått hände...

"Känner du inte nått?"

Öh, nej! Är ju täppt i tippen...

Jaanä men det vart ju att koka ny korv.

Mannens mobil ringer igen, han tar samtalet och går in i sitt rum.

Kommer ut efter en stund. Kommer in till mig och säger till mig lagom förebrående:

"Ånej, han har somnat!!"

Tror ni han hade dåligt samvete? Kan han gott ha...hehe
Nåja, vi fick ändå väcka sonen då han somnat med tuggummi i munnen. Om sonen är pigg nu? Skojar ni!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar