lördag 31 juli 2010

Att utforma en anonns...

En dödsanonns, hur gör man det? Ja, jag ska ju inte göra själva anonnsen det gör ju syrran och hennes familj men jag vill gärna visa mitt deltagande genom att sätta in en anonns jag med. Från mig, mannen, Fröken J & Herr A. För S-A betydde så mycket för alla oss också. Det var ju genom honom jag fick mina stora barn C & E - jag har alltid räknat syrrans barn som mina och tvärtom...

Jag vill visa världen att hennes förlust av sin man är vår förlust också. Inte alls som hennes, det kan ingen mäta sig med, men det känns tungt för oss också.

Jag städade i mitt rum idag och hittade bilder från Statisterna som mannen lagt på mitt bord att sortera ut. Däribland fanns en bild av en stilig äldre man i smoking 75+.... en titt på bilden och jag fick tårar i ögonen. Varför fick inte S-A leva till 75+? han har ju barn under 18 år. Det borde inte få vara lagligt att dö vid 55 års ålder, att behöva bli änka när man är 45 år, att bli utan sin pappa när man är 12 & 16....

Livet är så jävla orättvist, varför???

När jag sa till min mamma att jag ville sätta in en anonns i GP så sa hon snabbt "Åhnej det gör man inte. Då är man ju ovänner och det är vi ju inte." När jag sa det till begravningsentreprenören så sa han att så är det inte längre. Det var så förr och ja, min mamma är ju 79 år iår. Då bestämmde jag mig för att jag visst tänker sätta in en anonns. För jag sörjer jag med. För min syster, C & E och för vår del...

Det blir en liten, men hur gör man? Vad ska det stå? Jag har en liten aning om det, får se om det blir bra...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar