torsdag 1 juli 2010

Glädje & sorg, hand i hand...

Jag är så in i hoppsan glad för idag fick jag tillbaks min dator. IDAG!!! Jag som trodde att det skulle ta minst en-två veckor till.

Sen fick mannen nys om ett nytt jobb som han tagit sig an efter att vi pratat om det. Det innebär att jag får jobba ett tag till för honom. Alltid roligt!! medan han går in i det nya.

SEN läste jag syrrans blogg och då grät jag.... Bittra tårar! Varför ska hon behöva gå igenom det hon gör? Hur länge ska hon orka hålla ansiktet ovanför vattenytan? Knuten i magen kom tillbaks...

Jag pratade med syrran sen i telefon eller ja, försökte. Herr A var sin vana trogen jättearg -det var ju läggdags och ingen hade bokat nått rum inne hos honom (????) och "vi tycker bara om Fröken J". Fröken J å sin sida var sur & trumpen för att Herr A & mannen hade ätit på Burger King idag och hon fick minsann inget roligt... Hon hade bara varit hos en kompis och lekt & badat hela eftermiddagen.... Men se när det kommer till mat då är den ungen rent av besatt...ibland...

Nåväl, efter ett tag med syrran i luren. Jag i ett tafatt försök att lugna Herr A och syrran med att lugna ner E som nyss spenderat mammas 5hundring på Hemglassbilen (fan ta de när de kommer kl 9 på kvällen vid läggdags!!!) och som nu desperat försökte få in allt i en alldeles för liten frys (not liten men ändå)... När vi båda två satt med luren i örat och ändå pratade mer med våra barn sa jag lite fint att "Jaa nä men vi kan väl pratas vid igen nästa torsdag vid denna tiden om det passar dig?" Lite grann så är det just nu. Suck-suck. Jag sa till henne att hon kan komma förbi mitt jobb imorgon så kan vi pratas vid då, det är ju ändå ingen där. Nu ska ni se på fan att imorgon kommer en busslast eller nått jävelskap dit. Med guidening... Hm, skulle inte för¨våna mig alls.

Hur som helst, nu ska jag gå och lägga mig!!

Kramen & go´natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar