tisdag 13 juli 2010

En bra film med dålig tajmning

Min man är med i en filmklubb som heter Lovefilm - ja jag vet, men det är faktiskt en högst seriös filmklubb. Nåväl, man listar upp sina favoritfilmer på en lista och sen får man de med posten. Man tittar på filmen, skickar tillbaks den och vips så kommer det en ny. Man kan behålla filmen upp till en månad men då min man är yrkesskadad så tittar han på filmen (typ snabbspolar igenom den om den är dålig...) och skickar tillbaks dagen efter.

Nu har han haft en film liggande i typ en månad och vi var liksom tvungna att titta på den för den ska tillbaks - som idag.

"I taket lyser stjärnorna"

Alltså den var SÅ BRA. Välspelad, igenkännande, bra casting, bra statister, fint foto, bra regi...ja allt sånt som man tittar på. Sa jag att man blir yrkesskadad... Både jag och mannen var överens om allt detta. Och vi brukar aldrig vara överens när det gäller film. Han ser det från yrkets sida och jag från tittarens (då jag inte jobbat så värst länge med detta yrke).

Sen var det ju lite dålig tajmning att se just den filmen nu, med det som händer runt omkring mig. Idag ska vi se "Prinsessan". Det ska bli kul!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar