fredag 23 juli 2010

Rörtången...

I onsdags åkte jag och barnen ut till min syster och hennes barn på Rörtången. De har sommarstuga där sen en del år tillbaka som de delar med en del släktingar till barnens pappa. När vi kom ut dit sken solen och det var lugnt och skönt. Barnen hann inte innanför dörren förrän de ville bada, fiska krabbor och jag vet inte allt. Själv ville jag bara sitta ner och ta det lugnt men ja...

Min systers barn hade besök av sin storebror och hans tjej. Hon gravid i 27:e veckan. De skulle åka hem senare på kvällen och ja, då passade vi på att ligga kvar tills fredagen. Det var trevligt att träffa M & K igen, det var länge sen sist och vi pratade en del, åt god mat och fiskade krabbor!

Sen åkte M & K hem och vi stannade. Jag vaknade på fredagmorgon av att det regnade och himlen var med mörka moln. Fast det klarnade upp faktiskt och blev fint på dagen sen. Syrran åkte hem med äldsta dottern och hämtade upp min man och åkte sen tillbaks ut till Rörtången där mina barn vart i extas när pappa sen väl anlände. Hela förmiddagen hörde jag "när kommer pappa" "jag längtar efter pappa" är pappa inte här snart"
Till slut fick jag säga till de på skarpen att "pappa kommer när han kommer - sluta tjata!"

Till saken hör ju att syrrans minsta dotter var kvar och hörde deras längtan, vilket inte gjorde hennes egna längtan efter sin pappa mindre direkt, och till slut kom det ju då "jag längtar också efter min pappa"
Och hennes pappa ligger jättesjuk på Kungälvs sjukhus och kommer aldrig mer hem.... Vilket mina barn inte vet om så hur kan de veta och förstå... Det är tuffa tider för så många just nu.

Nåja, vid 6 åkte vi hem till oss igen och jag duschade för att sen gå över till andra äventyr...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar