onsdag 14 juli 2010

Lugna gatan...

Ja man bodde ju inte direkt på lugna gatan ikväll. Ett par i grannhuset hade en uppgörelse ute på gatan. Eller mer frun i huset hade. Helt plötsligt stormar hon ut ur huset bort mot en bil som står parkerad bered på att åka. Frun skriker & gapar mitt på gatan utanför. Slår på bilens fönsterruta, sparkar på bilen med full sula, skriker ännu mer och nu är det okvädningsord mot kvinnorna i bilen och mot sin man som antaglien gömmer sig i huset.

Till en början smålog jag & min man. Det är liksom inte första gången de bråkar i det huset och så men till slut blir det bara obehagligt. Jag skickar in barnen i Herr A´s rum att titta på en film, de har hört nog nu. Sen ber jag mannen ringa polisen. En stund senare kommer patrullbilen inglidande på gatan. Då sitter frun på motorhuven till den där bilen och hindrar den från att köra.

Vad som hänt vet jag inte men något tragiskt är ju uppenbart. När frun sen skriker ut "...först får jag reda på att min man är otrogen...". Då mår jag bara illa.

Tänk man går förbi vissa hus varje dag i olika syften, att komma hem, på väg till jobbet, hem från skolan.... Vad vet man vad som händer innanför dörren i dessa hem? Så mycket männsklig tragik det finns men som inte syns....Och sen kom barnet hem, visserligen ett vuxet barn 20nått men ändå, det fanns ett mindre barn inne i huset... Fy jag mår illa!!!

Kramen till alla som behöver en ikväll!!!

1 kommentar:

  1. Ibland kan det vara bra att inte veta vad som händer hos andra, för ju mer man vet så kanske man skulle bli mörkrädd till slut ;) Obehagligt när det är barn inblandade. Ja nu är en länk upplagd och tre auktioner ute (än så länge) har en massa barnkläder som skall ut på auktion lite senare, får tas då och då. Kram

    SvaraRadera