lördag 5 juni 2010

Att gunga i solen

Vi åt så sen frukost idag jag och Herr A så vid 12 packade vi ner fika & kaffe och åkte till lekplatsen i Kungälv. Där var vi ca 1 ½ timma och gungade. De har en sån där stor, rund, blå gunga som Herr A gunga i. Jag puttade fart men kunde till slut inte motstå utan hoppade i gungan jag med. Så gungade vi där kanske en halvtimma eller nått. Det är verkligen nått av det bästa som finns. Att ligga i en gunga och titta på himlen & molnen och känna solen värma ansiktet. Underbart...

Sen ville Herr A fika så klart. Igår vid 20.00 ungefär så fick vi för oss att baka kladdis. Något av Herr A´s favoritkaka och det hade vi ju med förståss. Kaffe & saft. Så satt vi där under björkarna och tittade på gässen som finns där i en inhägnad. Det är en bra lekpark för inte bara har den en stor gunga utan flera små vanliga gungor, rutchkana, sandlåda och en lagom stor båt som går att vara på och gunga. Efter ett tag så åkte vi och köpte lördagsgodis och sen vidare hem.

Lugnet infann sig och det var välbehövligt. Jag har ont i ryggen och behöver vila känner jag. Måste ta det lite lugnt. Var på apoteket idag också och köpte Ipren. Fick tips av en kompis att Ipren & Panodil ihop är bra smärtlindring. Ska prova och se. Kan ju inte bli sämre...eller ja, det kan det ju så... Det är också en bidragande orsak till att jag vill gå ner i vikt. Slippa ryggvärken. Kanske blir jag inte helt fri från den.

Jag har lättare scollios men när jag gått ner en del och får bröja träna igen då ska jag träna så jag blir starkare i ryggen om inte annat. Värken har jag levt med dagligen i 20 år så det är ju ingen nyhet direkt. Däremot så sjunker jag ihop mer o mer och det gillar jag inte. Min mamma är väldigt ihoptryckt nu på äldre dar och det är något jag ABSOLUT inte vill bli. Hon har ju i och för sig inte gjort nått för att hjälpa sig själv, träna menar jag då. Och jag vet att träning -även om jag inte gillar att träna- påverkar min rygg positivt. Får mindre ont, jag blir inte smärtfri men det blir betydligt bättre.

Nu ska jag gå och göra mig en kopp te!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar