måndag 14 juni 2010

Barnvakten...

...det är jag idag. Nu. Till två speedade, underbart halvgalna busfrö till pojkar. De följde med hem efter fritis idag och är kvar ett tag till. L är lika gammal som Herr A och de ska till hösten börja ettan tillsammans. Bara det ett äventyr i sig...

Som sig bör så ömsom leker de, spelar tv-spel och...bråkar. What else is new?!?!? Herr A kommer ut och gormar nått om att L gjorde nått. L sitter på sängen och tittar tjurigt på mig och säger nått om att Herr A började (inte helt otroligt). Jag säger att de ska säga förlåt för de är ju kompisar. L är inte sen "Förlåt" Ok, bra. Herr A?? Blåvägrar (inte helt otroligt det heller...suck)

Nåja till slut säger han förlåt och då säger L i mycket bestämd ton. "Man måste säga förlåt för om du inte gör det så när jag blir borgmästare när jag blir stor så blir du bara i... i finkan"

Hm??? Jag tror jag får ta mig ett snack med P...hahahaha de är för goa våra pojkar!!!

Kramen

2 kommentarer:

  1. Bra, Inger då blir det en professor(A) och
    en borgmästare(L). Det börjar låta som en
    spännande tecknad film. Stora framtidsdrömmar.
    Tack för hjälpen idag. Hoppas "gubbarna" smakade gott.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, de smakade utmärkt!!!:))

    SvaraRadera