fredag 11 juni 2010

Grattis Big-Sis!!

Idag fyller min storasyster 45 år. Hurra, hurra, hurra, hurra.....

Imorse ringde lilla systerdottern E och ville åka med mig efter jobbet. Jag ska handla mat för de och sen lämna hem till de. Vi har gjort så några gånger och det funkar bra. Min syster har helt enkelt inte tiden på sin sida ibland och ja, då rycker jag in. Dessutom så skulle jag ändå ut och jaga presenter till olika barnkalas som ska gå av stapeln i helgen.

Så efter jobbet bar det av in till Gbg. Vi hamnade först på H&M där vi köpte småtjafs (smink, armband & 2par örhängen till var flicka) till barnpresenterna. Sen vidare till Kappahl där vi skulle hitta nått till syrran från hennes familj. Jag sa till E att vi kan omöjligt gå å drälla (för tro mig den ungen kan konsten att gå i affärer...) nu för jag måste vara hemma till 17.00 iallafall. Fröken J´s kalas börja 17.30 såja...

På Kappahl hitta E jättefina kläder som vi köpte. Ett par bruna 3kvarts thigts, en turkos topp & en vit blus. Till det köpte vi halsband & armband i turkost & guld som jag hittade. Sen köpte jag halsband & örhängen till syrran från oss i svart & silver. Är det något hon gillar så är det bling & rassel...

Vidare och handlade maten för att sen hem och hämta upp Fröken J. Lämnade henne på kalaset och åkte upp till sis. Där var alla redan hemma. C kom ut och hjälpte till att bära in alla matvaror och sen gick vi in i vardagsrummet och sjöng för syrran.

Hon blev så glad för allt och det var jätteroligt att se henne så glad. Det var länge sen jag såg hennes breda leende. Hoppas så att kvällen blir fortsatt bra för henne och de övriga. Utan gräl med C, tjat på E och irritation på S. S tyckte (och det kom jag på när vi satt där och syrran plockade fram de hon fått) att den turkosa toppen var jättefin. Turkos är färgen han tycker hon är finast i. Han vart rörd och syrran med. Det var fint!!

Trots att det var snålt med tid så hann vi med allt och det är jag glad för. Nu ska jag packa väskan för imorgon är det scrapträff igen. Hela dagen också. Ska bli roligt!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar