måndag 7 juni 2010

Tvivel igen

Ok nu har jag tvivel igen. Ska jag verkligen opa mig? Går det verkligen inte att gå ner i vikt utan att behöva opas? Orsaken till allt tvivel... en artikel i Aftonbladet. Om en kvinna som gjorde en op och som fick det ena efter det andra efter open. Det var förväxling av röntgenplåtar som ledde till att galla som läckte ut i buken och inflammation på det. Sen fick hon lunginflammation. Sen lyckades (?) tarmarna vrida sig upp o ner så hon kräktes så fort hon äter vilket gör att hon nu inte kan äta nått och bara går ner i vikt. Nu väger hon 40 kg och riskerar att dö. Och som hon ser ut!! Snacka om häng på låren....

En annan kvinna läste jag om för ett par veckor sen hon punktera de en åder -typ- på under op och hon höll på att dö. De fick söva ner henne och amputera båda benen....

Jag vet inte längre...

Jag är inte dumare än att jag förstår att det finns risker med en operation. Vilken op det än må vara. Och det är ju inte så att de operationerna som går bra - de skrivs det ju inte om så klart för det är ju inga nyheter eller...

Men jag vet inte....

Jag följer ju några bloggar där tjejerna har gjort GBopen och det har gått bra. Jag har pratat med folk som gjort den och det har gått bra. De mår också bra. Inga amputerade ben där inte.

Men jag vet inte...

Samtidigt så är det ju så att det funkar med typ VV det vet jag ju. Allt bottnar ju i att man ändrar livsstil, ätmönster jag vet det. Rätt mat & motion. Och sen allt häng som blir. Det är ju inte direkt attraktivt. Magen får man ju till fixad med resten då? Överarmar, låren och antagligen minskad byst. Känner barnen igen mig...tycker mannen om mig...tycker jag om mig själv.... Det är inte försent att ändra sig, men vill jag....

Jag vet inte....

Känns som att jag hamnat i nått sorts vakum. Jag har beslutsångest sen tidigare och jag får det tillbaks i omgångar, när det liksom blir starkare och när det styr mitt liv. (Mesta tiden kan jag leva med det men sen händer nått.) Och när jag säger beslutsångest då menar jag verkligen det. Har svårt att bestämma mig vad jag ska ha på mig till jobbet. Om jag ska borsta tänderna nu eller om 10 minuter. Jag kan sitta en halvtimme - lätt- och fundera på det.... Måste verkligen hitta vägen ur detta....för det hjälper inte mitt tvivel jag har inför open just nu...

Kramen

2 kommentarer:

  1. alltså du tror att du tänkt igenom detta ordentligt och det är vad du sagt till mig men jag har hela tiden tvivlat därav mina ibland hårda kommentarer. Du har inte gjort upp med dig själv ännu. Detta måste du verkligen stöta och blöta med proffsen INNAN du skrider till verket för sen är det för sent.

    SvaraRadera
  2. Du har rätt som vanligt b-s. Och jag jobbar på det, men som du själv vet om så är det inte så att man får den hjälpen med en gång... Men som sagt - jag jobbar på´t. Puss

    SvaraRadera