tisdag 1 juni 2010

Fröken J´s resa...

Jaha, då var det dan före dopparedan. Lite så. Imorgon åker mannen & Fröken J upp till mina svärföräldrar för att delta i Fröken J´s mellankusins studentfirande på lördag. Som hon har sett fram emot detta. SÅÅÅ länge och nu är äntligen dagen inne.

För några år sen så var mannen & Herr A uppe på stora kusinens student ensamma och nu är det då Fröken J´s tur. De ska åka tåg därav ivern. Jag ska jobba som vanligt på morgonen och sen ska jag köra de till tåget vid halv 1. Sen kommer de hem den 8:e igen. Nästan 1 vecka alltså. Jag & Herr A får klara oss hemmavid själva. Det ska bli kul faktiskt. Vi kunde ju ha åkt med men jag sa till mannen att "nej, detta ska du & Fröken J göra själva." Hon behöver verkligen tid ihop med sin pappa själv utan Herr A. Han och mannen tillbringar så mycket tid tillsammans ändå. Jag vet inte om det är för att vi har en pojke och en flicka men mannen tycks dra mer till Herr A än sin dotter. Missförstå mig inte nu - han gör mycket ihop med henne också men ibland (på sistone) har han "favoriserat" Herr A. Han leker mer med honom, filmar honom mer... små saker men det är saker som betyder så mycket och det är känsligt. Sen är Fröken J inne i en känslig ålder. Det händer mycket i hennes kropp. Utveckling och känslor och hon är bara 9 år så ibland vet hon varken ut eller in.

Hur som haver - nu ska de iväg och de ska ha det så roligt. Själv ska jag ha mysigt med Herr A. Tänkte åka på picnic, gå på bio (har presentkort kvar att utnyttja där. Verkligen en jättebra present att få!!), kanske åka till den stora lekplatsen i Kungälv och ja, vi får väl se. Jag hoppas på fint väder också så vi kan mysa.

Själv har jag mått så där idag. Har mått illa, magen är fortfarande orolig och jag känner mig som en uppblåst ballong. Gick tidigare från jobbet och åkte hem. La mig i sängen med filten på och somnade och sov 1 timme. Då väckte mannen mig och sa att han hämtat barnen, vilket jag tyckte var så gulligt. Då gick jag upp.

Undra om det -måendet alltså - har med det att göra att idag är dagen då jag börjat dricka pulver på halvtid. Ska pulvra helt fr.o.m. 1 juli. Första vecka var tuff förra gången. Blev retlig & arg för inget. Men då pulvra jag helt direkt det gör jag ju inte nu. Känner mig ändå "konstig".

Jaja, nu ska jag natt Fröken J. Det får jag inte göra sen på 1 hel vecka. Hur ska detta gå?!! Min lilla tjej...ensam utan sin mamma....ingen att prata med...ingen att busa med....hon kommer att sakna mig hela tiden och jag kommer antagligen att sakna henne ännu mer medans hon antagligen knappt kommer ha tid att sakna mig.. Jo jag vet, jag är fånig. Men sakna henne kommer jag!!!! Jag Älskar henne mer än ord kan beskriva!!!

Kramen

2 kommentarer:

  1. Men snälla du hon kommer antagligen sakna dig bara så där "lite" du vet...... Det värsta är du själv. Det kommer gå så bra och hon behöver detta och du med för den delen......Det viktiga är att hon har roligt.

    SvaraRadera
  2. Japp, du har så rätt jag vet. Dessutom så får jag och Herr A tid tillsammans och det är inte heller fel.

    SvaraRadera