lördag 26 juni 2010

Sommar, sol, värme & sjukhus...

Snart har vi värmebölja i detta land som kallas Sverige. I veckan som kommer ska det bli Jättevarmt, iallafall var det stora solar på väderkartan i Rapport. Jag gillar ju sol & värme i lagom dos. För mycket och jag blir slö, hängig och "ur gängorna".

Just nu är jag dessutom inne i en period där jag helst inte vill gå utanför dörren. Jag gör det jag måste men typ inget mer. Orsak? Herr Ågren, orken & lusten. Just nu längtar jag bara till augusti. Helt sjukt egentligen, för då är ju sommaren typ snart slut. Men för mig betyder det början till nått nytt... Som jag längtar...

Sen ringde min syster idag. Tårarna i andra änden blandades med en förtvivlad röst. "Du måste komma och ta barnen härifrån. Det kommer en ambulans och hämtar S..."

Så snabbt har jag aldrig bytt kläder, tagit bilnycklarna och susat iväg upp till henne. Den stora var redan hemmifrån. Bara den lilla kvar. Vi prata lite och jag körde den lilla hem till mig för att återvända tillbaks till sis.

Vi pratade och väntade och till slut kom sjuktransporten. Och iväg bar det till Kungälvs sjukhus. Där kopplade de upp honom mot näring & vatten. Karl är så uttorkad så han nästan vart medvetslös. Jo man kan faktiskt bli det. Om man som han nu gör svettas FLODER och dricker typ knappt 1 liter vatten... Ja det är ju ganska enkel mattematik eller hur?

Syrran är hemma nu. S é kvar på sjukan. Hoppas han blir kvar några dagar så han blir piggare och sis kan få lite andrum. Det tror jag alla mår bra av. Men frågan kvarstår....

Det hela får ju ens egna problem att blekna något. Dessutom gjorde Ghana just mål mot USA i fotbolls VM.... Mitt andra hemland ligger under. Tusan också!!

Kramen

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för titten, tror jag det att du längtar till "det nya" Jättenöjd är jag med armplastiken.. Sorry för den vita skuggan, satte dit den då jag inte såg ut att vara i form, och ville inte skrämma er läsare allt mera ;) Kram

    SvaraRadera