tisdag 8 juni 2010

Vänster eller höger sida


Herr A kom upp imorse och stånkade över att vi inte väckt honom så han kunde gå till skolan. (Undra om man får höra det om tio år också??)

Jag försäkrade honom om att både jag & mannen hade gjort ihärdiga försök men han stensov verkligen. Då visa han hur vi kunde ha gjort. Knuffade till mig så jag spillde ut min mjölk ur tallriken och flingorna flög... Ok...

"Har du vaknat på fel sida sängen idag?" undrade jag försiktigt.

"Vaddå fel sida!" muttrade han surt. Han satt mittimot mig i kökssoffan.

"Ja, du är ju så arg" sa jag. Han tittade om möjligt ännu surare på mig, funderade lite och sa sen:

"Ja, jag har vaknat på vänster sida"

Fick lite svårt att hålla mig för skratt men jag bet mig i tungan och kunde ju inte låta bli att fråga.

"Jaha, är den högra den braiga sidan då?"

"Ja, den högra är bra sidan och den vänstra den dåliga. Och tyvärrrr har jag vaknat på vänster sida idag!"

Jaa nämen vad svarar man då...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar