onsdag 2 juni 2010

Funderingar från en liten kille...


När vi låg i sängen ikväll jag & Herr A vid läggdags och tittar på film så säger han helt plötsligt.

"Mamma kan du inte ringa de som ska göra dig smal?"
Jag undrar ju såklart vad han menade.

"Jag vill ha dig tjock mamma"
Ok, kanske inte vad jag vill men jag undra ju förståss varför.

"Då kommer jag inte att känna igen dig mamma om du är smal"
Ja vad svarar man då. Tanken har nämnligen slagit mig med. Men jag svarade att min kropp inte mår bra av att vara tjock. Varför undrade han och jag svarade att mina ben inte mår bra av det, desstuom så orkar jag inte hänga med dig i ditt tempo. Hur då undrade han och jag svarade att jag kan t.ex inte springa.

"Men mamma du behöver inte springa det kan jag göra" Det är kärlek det på hög nivå från en 6½ åring. Åh vad jag älskar den ungen!!! Han är så klok

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar