onsdag 23 juni 2010

Nattfåk...

den boken har jag nu snart läst ut. Skumtimmen, boken innan var SÅ bra och denna är verkligen lika bra. Johan Thorin (tror jag han heter) har skrivit de och en till har kommit ut som jag tänkte läsa nu på semestern. Alltså på jobbet...ja det finns inte så mycket annat att göra. Jättebra, äntligen får jag tid att läsa lite böcker...

Annars så åkte jag och Fröken J till Kungälvs sjukhus imorse. Hon skulle ta blodprover. Jag hatar att ta blodprover. Vill gärna bli emlad och ja, inte stucken alls egentligen men ibland måste man ju.. Bla bla bla... Nu var det Fröken J´s tur och det gick SÅ BRA. Mamma är SÅ STOLT över sin lilla tjej. Inte ett pip sa hon. Visst det gjorde lite ont men ändå. Efteråt så åt vi frukost i cafeterian och hon vart nöjd.

Efter frukosten åkte vi till Willy´s och handlade mat. Till syrran. Hon som inte har nån tid över till det. Fröken J hjälpte till och körde vagnen och plockade varor. Det är nästan lite kul att handla för henne. (Nästan sa jag sis...) Äh, jag skoja bara sis. Jag gör det så gärna. Faktiskt. Du har hjälpt mig & mannen så många gånger med storhandlingar när vi inte hade bil så kan vi hjälpa till nu så gör vi det utan att blinka.

När handlingen var avklarad och maten avlämnad så bar det av till skolan. Lämnade Fröken J där och vidare till mitt Fas3 jobb. Det är ju där jag läser böcker & löser korsord, ja jobbar alltså...

Nu är jag hemma igen efter ännu en händelserik dag och vad ska jag göra nu? Läsa slutet på Nattfåk...

Kramen

2 kommentarer:

  1. TACK du är en ängel.... med dom där böckerna är jag intreserad av.. själv läser jag 2 st samtidigt just ni och kan inte bestämma mig om dom är bra eller inte. saknar en "fångande" och bra bok....PUSS

    SvaraRadera
  2. Du ska få låna den sis för de är SÅÅÅ himla bra. Kunde verkligen inte sluta läsa.
    Kramen l-s

    SvaraRadera