torsdag 17 juni 2010

Panik på frackar...

Igår när mannen & jag pratade om jobbet med statisterna så sa jag lite kaxigt att:

"...ja nä men 80 statister är väl inte så svårt att hitta."

Då säger mannen lite fint:
"..nä, men det svåra blir ju att de ska kunna 9 dagar..."

VA???

"...och ha frack..."

Vänta lite nu...Pratar vi 9 dagar med statistlön på 350kr/dagen? Och vem tusan har frack nu för tiden?

Ja och ja!

Jamen där fick ju jag att göra helt plötsligt. Den där lilla informationen hade ju jag lyckats undgå att höra. Det gjorde ju jobbet lite mer - hur ska jag säga - knepigt kanske. Men det är så att det finns statister som är beredda att ställa upp på sånt här. Faktum är att jag redan har bokat in två...tre när jag tänker efter. Och det är ju faktiskt så att det ser bra ut i CV:t om inte annat. Eller som Ronny lite fint sa:

"När Lars von Trier kallar så kommer man!"

Allt för konsten...eller??..

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar