fredag 18 juni 2010

Bröllop

Imorgon gifter sig Sveriges Kronprinsessa med mannen i sitt liv, Daniel Westling. En man av folket. Mycket kan sägas om detta med kungahuset och det görs också. Och jag blir en aning trött på allt. Jag tillhör den delen av befolkningen som ÄLSKAR kungahuset. Som anser att de faktiskt tillför något till/för Sverige.

Det är alla andra jag retar mig på. Alla som säger "avskaffa kungahuset". Jag menar det står en journalist i tv och säger "..det är väl ändå lite väl mycket uppmärksamhet om bröllopet nu i media och ja, det är ju tröttsamt..."

Och vilken tidning jobbar hon på?
Aftonbladet.

Och vilken tidning har en hel egen hemsida om kungabröllopet?
Aftonbladet

Är inte det hyckleri så vet jag inte vad som är.

Jag kan hålla med om att det skrivs mycket om det. Pratas mycket om det. Men varför? Jo för att folk vill veta, vill läsa och GÖR det också. Jag kan ge mig fan på att ordförandens fru i föreningen.... (nu kommer jag inte på vad den heter bara för det, men det är en förening som vill avskaffa monarkin och införa republik och som ska ha ett möte imorgon också samtidigt som bröllopet) men jag kan ge fan på att hans fruga sitter som klistrad imorgon framför tvn och tittar hon med när mannen är på möte i Stkh. Patetiskt!!

(Republikanska Föreningen heter den och ordförande är Peter Altin.)

Nä det är upp till bevis imorgon. Vill man inte ha monarki ska man inte heller titta eller ens smygtitta. Inte ens slänga en blick om man går förbi ett skyltfönster med en tv i. Och man ska definitivt INTE säga till brudparet att de kommer att axla manteln den dagen hon blir drottning på ett sätt som gör svenska folket stolt.

Det mina vänner gjorde vår kära statsminister i sitt tal till brudparet vid en offentlig tillställning idag. Skäms på sig statsministern!!¨

Länge leve konungen!!

Kanske jag älskar monarkin för att kungen är så himla lik min pappa...jag undrar...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar