måndag 6 september 2010

En dag till med Ikea...

Idag efter jobbet så åkte jag upp till syrran där jag skulle hjälpa henne med att montera ihop en hylla & TVbänk som hon köpte till E på Ikea. Ja, det är ju enkel match. Började med hyllan och det tog väl en ca. 15 minuter. Sen blev det kafferast. Efter det var det tänkt att jag skulle montera tvbänken...

Det slutade med att jag satt på hallgolvet och stirrade på monteringsanvisningarna och fattade inget. Vilken del ska vara var? och varför??
Fick verkligen inte ihop det alls. Jag vände och vred, tittade på bilderna och på alla delar som låg omkring mig. Jodå...det här går bra....NOT!!

Efter typ en halvtimmas funderingar så - bara så där - kom det till mig och ja, efter det var det inga problem. Mycket märkligt detta. Det var länge sen jag inte fattade en monteringsanvisning så där och jag kan fortfarande inte förstå vad det var jag inte fick ihop.

Nåja, sen åkte jag och hämtade hem barnen från fritis och sen pkte vi hem. Herr A började sin simskola idag så han och mannen åkte iväg redan kl 4. Simskolan börjar 5 men hela vägen till Skepplanda är ett enda stort bygge just nu så det gäller att vara ute i god tid så man hinner. Vägverket (eller nån) bygger ut 45:an till motorväg och ska göra 2 spår åt järnvägen och det är ju bra men gud vad det är jobbigt med all denna trafikomläggninge som är överallt. Jaja, det är verkligen ett i-landsproblem...

Nu ska jag natta småbusarna!!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar