måndag 20 september 2010

Jag blir så frustrerad! (långt inlägg)

Alltså jag blir så ledsen, arg, frustrerad, stum (jo faktiskt)och känner mig så hjälplös & maktlös. Inte nog med att min syster blev änka för lite drygt två månader, tiden efter har varit helt hysterisk. Snacka om berg o dalbana. Och den som får ta mest agg nu är faktiskt begravningsentreprenören Anders. Allt han sa när jag satt med syrran den där dagen i det där lilla syrefattiga rummet har visat sig INTE stämma. Han sa att hon skulle få pengar efter sin man, via livförsäkring, efterlevnadsskydd via hans jobb, barnen skulle få pengar efter sin pappa och han den där Anders skulle ta hand om allt. Syrran behövde inte oroa sig alls. Det-bouppteckningen- kunde ta 3 månader fick hon nog räkna med.

Fine. Visst tre månader kan det väl ta - kanske. Jag tycker det låter väldigt länge men vad vet jag. Det var sen hon klev ombord på Balder och hon kan ta mig fan inte få fanskapet att stanna. Det visade sig att hennes man (han som dött) hade sagt upp en livförsäkring - för han skulle ju inte dö.... Och de pengarna som Anders sa att hon skulle få sig själv tillgodo hamnar i bouppteckningen (menas med att hon delar det med barnen). Sen visar det sig idag att de pengarna som barnen skulle få hamnar hos en överförmyndare. ???????????????????????????????????????????

Är det inte därför man gifter sig för att slippa en överförmyndare till sina egna barn. Alltså jag fattar ingenting. Hjälp!! Syrran ringde mig helt i upplösningstillstånd och var så lessen och jag förstår henne. Varför??? Barnen behöver ju pengarna nu. Det är cyklar, mobiler, kläder...Visst skulle sis ha satt undan en hel del pengar till senare men lite nu är ju inte helt fel. Och vad händer om de dör innan de är 18 (för det är då de får ut sina pengar)? Vem får de då? Staten??? Äldre systern? Överförmyndaren? Hon som ringde syrran och sa detta hade sagt att det snligt lag måste gå till så här. "...Det är för att skydda barnen..."

MOT VAD???? De behandlar min syster som om hon vore kriminell. Jag känner mig så oerhört kränkt å hennes vägar så jag finner inte ord för det. Jag förstår att det måste finnas lagar men då får man väl se till den enskilda personen eller från fall till fall. Man kan väl inte dra alla över en kant. Eller...

Allt hon gör är att försöka få vardagen att gå ihop och se om hon kan bo kvar i huset alls. Inte ens det vet hon. Och Anders på begrav.byrån har ännu inte gett nån offert på begravningen. Hon i telefon idag hade sagt till syrran att sis får 21000kr i begrav.hjälp. Ni kan ge er fan på att Anders säger att begrav går på just så mkt. Han har sagt att de är uppe i 20000kr. Och hur är det då möjligt? En vanlig begravning utan kaffe efteråt och utan krusiduller kostar i normala fall mellan 13-15000kr har syrran kollat på nätet. Hur kan då hennes som inte hade några krusiduller kosta 20000... Antagligen för att han skickar stenen till ett stenhuggeri i Hunnebostrand. Men är inte de dyrast i sverige?....

Alltså jag blir så jävla förbannad. Har lust pch läsa lusen av den där Anders men det ska jag inte. Jag ska prata om honom precis som jag känner istället så han inte får några kunder alls mer. Jag vet vad mun mot mun metoden kan bidra till - tack för kaffet!!

Nu ska jag pausa lite och lugna ner mig lite...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar