måndag 27 september 2010

Måndag morgon...

...och det är kaos på jobbet. På onsdag är det ju stort jippo på jobbet och jaa, min skapare. Vilket liv det var där idag. PROarna -som jag kallar de här i bloggen- invaderade idag, vilket jag antar att de kommer att göra imorgon och ja, hela veckan ut. Som tur är så är jag ledig torsdag/fredag och i helgen. My god!!

Det var order till höger å vänster och samtidigt så skulle vi försöka få till en personalfika. Vilket vi i normala fall gör prick kl. 10. Idag satte jag på kaffet halv 12 och sa till chefen att det är en order att han kommer in och fikar med oss. Han bara skratta brett. Nåja, det var värt ett försök...

Pratade med honom om det som hände igår när jag jobbade och han undrade om jag hade märkt nått idag på A. Jag hade ju just kommit när jag prtatde med honom men enligt honom så sa han att hon var "..full & otrevlig..." ja det är ju inte en bra kombination i vanlig afall och definitvit inte när PRO var där. Suck ja... Jag gick bort och pratade med H och ja vad skulle han säga. Han höll ju med såklart och tyckte som jag.

J bakade bullar idag (igen) och vi satt allihopa i köket och fikade och sen hade jag den stora uppgiften att pensla bullarna och A hällde på pärlsocker. (Ni förstår ju själva...) Vid ett tillfälle kom Ragatan med stort L in och ville ha hjälp med nått. A erbjöd sig och reste sig upp för att gå ut. På sin väg ut river hon ut en plåt med bullar och hamnar upp o ner på golvet....Behöver jag säga mer....

Alltså jag tycker bara synd om henne. Hon behöver verkligen hjälp och jag hoppas hon får det snart för så här kan det inte fortsätta.

Nu ska jag sätta mig och sy lite. Har fått en beställning på en klänning med släp. Min goda vän M har en liten tjej som fyller4 eller om det är 5 nu i oktober och jag har lovat sy henne en klänning med släp. Trodde inte jag hade tyg men se där fick jag tji. Hittade rosa sidentyg och rosa tyll så något ska jag väll kunna knåpa ihop. Och ja det är två garderober fulla av tyger. I mitt rum har jag 5 st varav två är tyger, 1 scrapbooking, 1 linneskåp och 1 är för alla smålådor. Hur det såg ut innan?? Det tar vi en annan gång...

Kramen

1 kommentar:

  1. Jaha ja låter som om du har en del att göra med andra ord. Sy är roligt och det kan aldrig bli för mkt rosa eller tyll till en 4årig liten tjej.

    SvaraRadera