torsdag 2 september 2010

Nya tag...

Idag är det nya tag som gäller. I två dagar har jag levt på varm nyponsoppa och knäckebröd. Kanske inte den bästa kombinationer men bra för förkylningen. Men så idag är det "back to business". Jag började morgonen med att blanda pulvret med bubbelvatten....Inte helt gott!! Ganska äckligt faktiskt men det gick ner det också. JAg tillhör den kategorin människor som vill ha mitt vatten kylskåpskallt. Inte rumstempererat som alla hälsofreak säger att man ska dricka, nä jag vill ha mitt kallt. Då gäller det också att ta rätt flaska ur kylen vilket inte är lätt då flaskorna ser likadana ut. Men ja, det var ett äventyr som jag testade och inte gör om igen - tro mig!!

Annars känner jag mig betydligt bättre idag. Slemhostan är kvar, likaså snuvan, hesheten och huvudbanket men jag känner mig bara bättre ändå konstigt nog. När jag var på sjukhuset i tisdagsmorgon så sa narkosläkaren lite fint att "ja, det är ju när ni mår som bäst som vi vill opa er" -nähä... Då sa jag: "Men du när jag känner mig bra igen kan jag inte bara komma hit då så kan ni opa mig?" Det gick inte så bra sa hon. Förstår inte alls vad hon mena med det...

Nåja, vi får väl se. Nu ska jag jobba lite med att ringa statister med värsta whiskeyrösten - kan ju bli ett äventyr det också....

Kramen

4 kommentarer:

  1. Fy va illa det lät...men men, det som inte dödar det härdar

    SvaraRadera
  2. Vad bra, då bröjar du bli en aning bättre nu misstänker jag. Jag har skickat mail om lösen till dig. Krya nu på dig. Kram

    SvaraRadera
  3. För att följa en blogg lägger du till den inne på instrumentplanelen, "lägg till bloggar". Maila mig om du inte får det att funka.
    kram o tack för dina ord inne hos mig. De betyder MASSOR!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Du har en utmaning i min blogg!

    SvaraRadera